الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«جوزي خلع لما عرف مرضي».. سوزان تطلب الطلاق

الأحد 30/مايو/2021 - 02:55 ص
«جوزي خلع لما عرف
«جوزي خلع لما عرف مرضي»

«10 سنين معرفش عنه حاجة، طلع مش راجل ورماني لما عرف إني عندي المرض الخبيث»، بتلك الكلمات وقفت "سوزان.ل" البالغة من العمر 39 عامًا، أمام محكمة الأسرة تطلب طلاقها للضرر من عادل. خ البالغ من العمر 47 عامًا، بعدما تركها وهرب منذ سنوات.

خلع لما عرف مرضي
وقالت الزوجة إنها أم لـ3 أطفال أكبر لم يتخطى الـ9 سنوات، عاشت مع زوجها لمدة 10 سنوات، لم ترى يوما هادئا بل دائما في خلافات مستمرة، لتفاجأ أنها مصابة بسرطان المعدة، وتوقعت أن يكون زوجها هو أول من يقف بجوارها ولكنها فوجئت بهجره لمكان غير معلوم.

وقالت: «شوفت أيام صعبة، ومكنش عندي سند، لحد ما ربنا رزقني بشغل كويس أصرف منه على نفسي وعلى أولادي».

وتابعت: «عمري ما تخيلت إن جوزي يتخلى عني، قولت إنه هيقف جنبي أول واحد، بس للأسف هو أول واحد هرب»، لتبكي وهي تفكر بذكريات تسلخ قلبها، مؤكدة أنها اعتقدت أن زوجها سيحمل هم أولاده من بعدها ولكن كانت مخطئة.

عما علم الزوج بمرض زوجته تغيرت نظرته وشعوره لتعتقد بأنه حزين على ما أصابها ولكن بالحقيقة أنه لم يطق الحديث معها بعد الآن،«افتكرته خايف يتعدىي مني ورحت سألت الدكتور وقالي إن السرطان مش معدي، رجعت البيت عشان أفرحه بس لقيته اختفى، وبعد أيام طويلة بدور عليه صاحبه قالي إنه خرب وبيدور على عروسة».

اقرأ أيضًا.. 

وقررت الزوجة أن تكمل مشوارها بعدما شعرت بالخذلان، وتقرر استكمال مشوارها،« سابني ومفتكرتش ليه أي حاجة كويسة، عانيت كتير في مرضي وتعليم عيالي، بس الحمد لله ربنا كرمني»، لتقرر الزوجة اللجوء لمحكمة الأسرة وطلب الطلاق.

الكلمات المفتاحية
ads