الأحد 06 أكتوبر 2024 الموافق 03 ربيع الثاني 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

فتيات يتساءلن: «عملتي بلوك لجوزك؟».. السيدات: «لما بنتخاصم بنبلك بعض»

الثلاثاء 23/فبراير/2021 - 12:51 ص
هير نيوز

تساؤلات كثيرة تطرحها الفتيات والسيدات على جروبات الستات على موقع التواصل الاجتماعي« فيس بوك»، فبعضهن يتساءلن كيف يتعاملن مع أزواجهن خلال فترات «الخصام»، وآخريات يتساءلن عن كيفية التصرف حال اكتشاف خيانة الزوج.

ومن بين التساؤلات على أحد جروبات السيدات الذي تخطى متابعيه الـ500 ألف متابعة جميعهم من السيدات والفتيات « تقى.ت»، «أنتِ عملتِ لجوزك بلوك من على الفيسبوك؟»، لتنهال عليها التعليقات التي وصلت لنحو ألف و122 تعليقًا، ليكون الأبرز بينهم تعليق فتاة تُدعى "فرح" « أنا أصلًا عمله بلوك دلوقتي، أنا معنديش يامه أرحميني».

بينما علقت "دعاء أحمد"، قائلةً: «أنا وجوزي أيام ما كان لسه خطيبي عاملين لبعض بلوكات على "الفيسبوك" ولسه مش عايزين نفكها لبعض عادي، الموضوع دا من سنين، بيقعد يخنقني فلان علق ليكِ، علان رديتي على تعليقه، وأنتِ اللي بتشيلي النكد في الآخر، فاعملي بلوك وريحي نفسك».

كما علقت "مي ضيف الله": «عملت له بلوك على الفيس و"الواتس آب" و"بلاك ليست" على الموبايل، الرجالة تخنق في موضوع التواصل الاجتماعي ده».

وقالت "إيمان علاء": «أنا بلكته بما فيه الكفاية وهو كان بيبلكني الصبح ويشيله بالليل عشان لو عوزت حاجة قبل ما يرجع، قد إيه هو حنين».

وأضافت "نسمة الدسوقي": «بعمل له بلوك أكتر ما بيكون صديق عندى كل مانزعل ومش برضي أفك الحظر هو بيفكه ويبعت لي طلب».

وأشارت "روان علي": «عملته بلوك كتير، وكان بيعاقبني وميقبلش الأدمن، بس زهقت وبقيت كل لما بزعل ببلكه من الواتس آب أسهل».