الإثنين 08 يوليه 2024 الموافق 02 محرم 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

جروب «ستات» لـ«ندى»: «معمولك سحر على ملابس داخلية»

السبت 20/فبراير/2021 - 11:35 ص
هير نيوز

لا تخلو جروبات السيدات أو الفتيات على موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك»، من التحذيرات لأخريات من السحر، ولم تمر ساعات قليلة إلا وتكشف هذه المجموعات عن عمل «أسحار»، لفتيات، ومن بين هذه فتاة تدعى «ندى»، وخطيبها يدعى «عمر»، إذ كشفت إحدى مجموعات السيدات، عن أن هذه الفتاة جرى عمل سحر لها ووضعه في المقابر للتفرقة بين وبين خطيبها أو وزوجها.

وكتبت أدمن إحدى مجموعات «فيسبوك» منشورًا قالت فيه: «في بنت اسمها ندى وأمها اسمها نوال، وخطيبها أو جوزها اسمه عمر، والبنت دي من الفيوم يا جماعة، ياريت نعرف نوصلها لأن معمول ليها سحر وموضوع في المقابر بالتفرقة بينها وبين عمر، فأكيد عمر دا جوزها أو خطيبها».

ولم تكتف أدمن الجروب بهذا المنشور بل تابعت: «البنت دي معمول ليها سحر على ملابس داخلية، والصورة صعبة مش هنعرف نحطها، ومحطوط صورتها هي وعمر كمان، على السحر ومكتوب فيه حاجات وطلاسم باللون الأحمر كدة، فاللي يعرفها يبلغها يمكن ربنا يكرمنا ونكون سبب في وقف السحر ده وسعادتها».

وانهالت مئات التعليقات على المنشور، حتى وصلت لنحو ألفي تعليق في 7ساعات فقط، وجاءت كافة التعليقات داعية على من فعل هذا السحر لهذه الفتاة المسكينة، وداعية لها أن يشملها الله برحمته، فقالت إحدى الفتيات: «السحر دا مُدمر والله أعلم عمل إيه ياعيني في البنت، زمان حياتها مدمرة، ياريت نقدر نوصلها يابنات ونبهها، وربنا يكون معاها».

بينما علقت أخرى: «السحر مذكور في القرآن والناس بقت مؤذية بشكل كبير جدًا، مش عارفة الملعونة اللي تروح تعمل سحر لواحدة بوقف الحال، هتقابل ربنا إزاي، فعلًا قلبي عند البنت أو الست دي، والله أعلم حياتها فيها إيه، لكن السحر بيدمر فعلًا».