الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

دنيا سمير غانم تستعيد ذكريات طفولتها بصورة مع "ماما نوال"

الإثنين 24/أكتوبر/2022 - 03:01 م
دنيا سمير غانم  وماما
دنيا سمير غانم وماما نوال

عبرت الفنانة دنيا سمير غانم عن سعادتها الشديدة بحضور أستاذتها الدكتورة نوال الدجوي، لمشاهدة عرض مسرحيتها "أنستونا،" موضحة أنها تأثرث بهذا الأمر كثيراً واسترجعت به ذكريات طفولتها.



دنيا سمير غانم تستعيد ذكريات طفولتها 


نشرت دنيا صور جمعتها بأستاذتها التي نادتها بـ"ماما نوال" عبر حسابها الرسمي علي موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" معبرةً: "الصور دى من أهم الصور المعبرة في حياتي ‎لإني متصورة مع الأم والأستاذة المربية الفاضلة د.نوال الدجوي أو زي ما اتعودنا نقول لها ماما نوال".


وتابعت كلامها: "أنا فخورة إني متخرجة من مدرسة "دار التربية “ و جامعة “MSA” اللي حضرتك بكل تفاني بذلتي مجهود كبير في انهم يكونوا مكان جميل مش بس للتعليم و التربية و لكن لإكتشاف المواهب، لما كنت في أولي حضانة مدرستي هي اللي اكتشفت إني بعرف أغني وكانوا كل مدرسين الموسيقي مهتمين انهم يخلوني أغني كل سنة في حفلة المدرسة وكانوا بابي ومامي بييجوا ويتفرجوا عليا وكانت دي من أجمل ذكرياتي اللي استرجعتها امبارح لما كنتي حضرتك بتتفرجي عليا وانا بمثل علي المسرح وجملة حضرتك ليا بعد العرض "انت هتخليني أهتم أكتر بالمواهب الصغيرة في المدرسة عشان يكونوا زيك".


واختتمت دنيا سمير غانم حديثها: "أنا بشكرك جدا على كل حاجة زرعتيها فيا من زمان بطريقة مباشرة أو غير مباشرة،‎ حضرتك والأم الثانية لينا ميس منى الدجوي رمز للرقي والشياكة وصديقتي وزميلتي إنجي منصور ‎حقيقي نورتوني وأثرتوا فيا أوي وبحبكوا أوي".












مسرحية أنستونا


مسرحية أنستونا هي من تأليف كريم سامى وأحمد عبد الوهاب، وإخراج خالد جلال، وتضم 5 أغانٍ والاستعراضات من كلمات أيمن بهجت قمر وتلحين عمرو مصطفى.


وتؤدي دنيا سمير غانم خلال مسرحية "أنستونا" دور فتاة شعبية، تملك صوت جميل وتحلم بأن تكون مطربة، حتى تلتقي بموسيقى كبير، يجسده الفنان بيومي فؤاد، ويعمل على اكتشاف المواهب وفتح طريق النجومية أمامهم في إطار كوميدي مشوق.

ads