الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

هيندي ساخرًا: «عملت مشروع أبو كلسون» والجمهور: «الله على المشاريع الهادفة»

الثلاثاء 19/يوليه/2022 - 05:51 م
هير نيوز

كتب النجم محمد هنيدي، عبر صفحته على مواقع التواصل الاجتماعي "الفيسبوك" منشور تحدث فيه إلى جمهوره عن مشروع مفاجأة قائلا: "خلاص استقريت على مشروع .. اللي هيكون أهم مشروع في القرن الـ ٢١ .. وهعلن عن المشروع اليوم الساعة ٩ و١١ دقيقة مساء بتوقيت شارع الجمهورية في المنصورة".. 

مشروع "أبو كلسون" لـ محمد هنيدي 



ليتفاجأ بعدها الجمهور بماهية المشروع وذلك بعد كتابة منشوره عبر الفيسبوك "مشروع القرن: لكل الرجالة والشباب اللي كانت بتتمنع أو بتتكسف تنزل الشواطئ بكلسوناتها، قدرت أحل المشكلة واحولكم الكلسون لبراند .. هتقدر تنزل بيه ١٧٧ شاطئ في مصر من أفخم الشواطئ". 

وأضاف: "محدش هيقدر يمنعك ولا يتريق عليك لأنك لابس براند بـ ٦ آلاف جنيه، يشمل الدخول لكل الأماكن الغالية والشواطئ والفنادق اللي فوق ٥٠ ألف جنية في الليلة وممكن تدخل بيه من بوابات مارينا بدون ما حد يكلمك .. أول مايشوفوا الكلسون هيدخلوك علطول ومتوفر بكل الألوان وألوان الطيف ناقصة لون". 

مشروع القرن للنجم هنيدي 



ثم علق هنيدي على المشروع قائلا: "طبعا الكلام هزار.. البسوا اللي تحبوه في أي مكان عايزينه .. مش لازم تلبس حاجة غالية عشان تعجب الناس ويقولوا ده ابن ناس .. زي ما قال أبويا "ياما ناس لابسة بس قليلة الرباية" .. واللي يحكم عليك بلبسك بيبقى عقله اصغر من عقل بسيط في كارتون سبونج بوب.. مع الاعتذار البسيط".

تفاعل الجمهور مع محمد هنيدي 

وتفاعل الجمهور مع منشورات النجم مازحين، حيث علق أحدهم قائلا: "العرض ده بالحبل ولا من غيره"، بينما كتب آخر :"الله ع المشاريع الهادفة".




وعلق آخر: "ما شاء الله مصر بتطور على ايد هنيدي". 

اقرأ أيضًا..

الكلمات المفتاحية
ads