الأحد 06 أكتوبر 2024 الموافق 03 ربيع الثاني 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

فتاة تطلب الخلع: زوجي بيتحرش بيا.. وأنا بنت ناس

الخميس 03/ديسمبر/2020 - 01:54 م
هير نيوز

وسط عشرات السيدات اللاتي تختلف مشاعرهن بين الحزن والألم، وبين الفرح أو حتى اللامبالاة، وأمام إحدى قاعات محكمة الأسرة، تقف "نرمين" الفتاة العشرينية، تنتظر دورها لتشكو تفاصيل مشاكلها الأسرية مع زوجها.

بداية القصة كما روتها نرمين كانت بتعرفها على زوجها بطريقة تقليدية، فقد تقدم لخطبتها "صالونات"، تقول: "مكنتش أعرف طباعه ولا عاداته، كل اللى عرفته أنه طيب وابن ناس وحنين وفعلا كنت عايزة أتجوزه والخطوبة مطولتش".

وأضافت"بعد الزواج اكتشفت عاداته السيئة فى البيت، فكان بيتحرش بيا لفظيا وجسديا بشكل غير مقبول، ده غير أن عنده انحرافات أخلاقية كتير، وبيعمل حاجات غريبة لدرجة أني مبقتش مطمنة وأنا معاه".

عقب"تحرشه" بها كما تدعى نرمين، انتقلت للنوم في غرفة أخرى، وظل هو خارجا فلاحظت أنه متمسك بهاتفه بشكل مبالغ فيه وتابعت: "كان بيخبي عني موبيله ومش عايزني أبص فيه ولا اشوف بيعمل إيه، كل تصرفاته الوقت ده كانت مريبة وشكيت فيه".

حينها علمت أن زوجها يشاهد أفلاما إباحية وواجهته، "طبعا أنكر في الأول وبعدين اعترف أنه مدمن مشاهدة أفلام إباحية، وبيحب يمارس معايا اللي بيتفرج عليه، أنا مقدرتش استحمل كده أنا بنت ناس".

تطورت الخلافات بين الزوجين إلى ما هو أكثر من ذلك، عند مواجهة الزوج بانه يجب أن يراعي ربها فيها ويكف عن مشاهدة هذه الافلام،أهانها وضربها، وطردها من البيت، فطلبت نريمن الطلاق، ولكن زوجها رفض ذلك، وأخبرها بأنه سيتزوج من أخرى، فذهبت إلى المحكمة طالبة الخلع، ومتنازلة عن حقوقها الشرعية لتتخلص من زوجها.


ads