الأربعاء 01 مايو 2024 الموافق 22 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

بعد غيابها.. سهير جودة تتحدث عن تجربتها مع المرض | فيديو

الإثنين 18/ديسمبر/2023 - 12:46 م
سهير جودة
سهير جودة

تحدثت الإعلامية سهير جودة عن تجربتها مع المرض، والتي أدت إلى تغيبها عن تقديم برنامجها "الستات" مع الإعلامية مفيدة شيحة خلال الفترة الماضية، كما شددت على ضرورة الاستشارة الطبية، كما وجهت الشكر إلى أصدقائها وأطبائها الذين أحاطوها بالرعاية والاهتمام.


سهير جودة تروي تجربتها مع المرض

نشرت سهير جودة فيديو على حسابها الرسمي بموقع فيس بوك قالت فيه: " بشكر كل الناس اللي دعوا ليّ وافتقدوا وجودي، لأنهم أهم عوامل الشفاء، مؤكدة ان الأصدقاء رزق من عند الله حيث قالت: " الأصدقاء رزق من عند ربنا، وحب الناس أحلى ثروة، وكنت ببقى في عز الألم ولكن في نفس اللحظة في عز الفرح، لما أشوف مين دعالي، لو فضلت أتكلم عن الناس اللي كانوا بعد رحمة ربنا معايا سبب في الشفاء هقول أسماء ناس كتير جدًا".


وتابعت سهير جودة: " بشكر الدكاترة اللي ربنا بعتهم ليّ، الحمد الله على وجودهم في حياتي، أحاطوني بكل الحب والاهتمام والدعاء، إحساس أن حد خايف عليك ده أروع إحساس، ولكن الحاجات اللي نتعلمها من أي محنه ربنا اختبارنا بيها، هي أن قد إيه الروتين العادي ممكن نشتاق إليه والحاجات اللي شايفنها عبئًا يمكن أن تكون نعمة كبيرة في حياتنا".

سهير جودة لمتابعيها: بلاش مسكنات

وبعد تجربتها مع المرض، حرصت سهير جودة على تقديم عدد من النصائح لمتابعيها حيث قالت: " بلاش مسكنات ولأزم نعرف التشخيص ونروح للدكاترة ونعمل الفحوصات المطلوبة للاطمئنان على صحتنا لأنها أمانة، وأتمنى ننسى فكرة الحزن المؤجل.

وأضافت: " بلاش نعتبر نفسنا أقوياء غير لما نعرف تشخيص حالتنا الصحية، وياريت نهون على نفسنا مش طول الوقت تحت ضغط، ومش أي حاجة تزعجنا، حتى لو في ضغط نتيجة الأحداث اللي بنشوفها والناس اللي بنفقدهم، ولكن في الآخر لأزم نقلل التوتر والخوف من بكرة، المفروض ناخد الدنيا بهدوء، وأكيد ربنا مقدر لنا كل حاجة هتحصل، ولكن لما تحصل وأحنا هاديني أحسن متحصل وإحنا حزننا مؤجل.
اقرأ أيضا..

كريم عبد العزيز يشوق جمهوره بعمل جديد مع منى زكي


ads