الخميس 02 فبراير 2023 الموافق 11 رجب 1444
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
مدير التحرير
دعاء رفعت
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده
مدير التحرير
دعاء رفعت

سحر رامي عن مشاهد القبلات: الفن مفيهوش شروط دينية ولا أخلاقية

الثلاثاء 24/يناير/2023 - 10:29 م
هير نيوز

تحدثت الفنانة سحر رامي، عن موقف بعض الفنانات من مشاهد التلامس في الأعمال الفنية المختلفة.

وقالت الفنانة سحر رامي في تصريحات لها اليوم إنها لا تملك أي خطوط حمراء في عالم الفن، ولا تفكر بهذه الطريقة.

سحر رامي تكشف اللحظات الأخيرة في حياة زوجها الراحل حسين الإمام

وأضافت: "الفنانة بتمثل اللي يتعرض عليها سواء خطوط حمراء أو لا، المهم إني أعرف أقدم الدور صح ويكون لايق عليا".

وتابعت: "أنا مش برفض أي أعمال، بشرط الدور يناسبني إنما مينفعش أطلع في دور بنت صغيرة أو ست هتتجوز وتخلف، وأنا أهم شيء بالنسبة لي الشخصية لدرجة طلعت أم لـ فنانين أكبر مني سنًا، لمجرد إن الشخصية لايقة عليا وهقدر أقدمها بشكل مناسب".

شاهدوا كيف أصبحت سحر رامي بعد سنوات من الغياب - ليالينا

وأردفت: "أنا عمري ما بحكم على حد وطول عمري إنسانة سوية، واللي تتحجب وتخلعه هي حرة، ولكن الفنانة اللي بتقول حرام حد يمسك إيدي وألبس عريان، بقول لها متمثليش واعملي الأدوار المناسبة".

واستطردت سحر رامي: "الفن مفهوش التزام ولا شروط، ومع الأسف الدنيا اختلفت ودخل علينا فكري ديني والعيب والحرام، أنتوا لو بتحرموا الفن متمثلوش".

وسبق أن تحدثت الفنانة سحر رامي ونفت شائعة ارتدائها الحجاب وتركها التمثيل قائلة: "أنا بعيدة عن شائعة الحجاب تمامًا ومكانش ليا تصريح قبل كده بيمهد لحاجة زي كدة والناس بتسألني إنت مش عايزة تشتغلي، كإن الواحد بيشغل نفسه، ومكانش عندي تصريح سابق أرفض فيه مشاهد القبلات أو اللبس القصير أو أدوار الإغراء، دي كلها مقدمات لأن عندك ميول متحفظة".



وأوضحت الفنانة أنها لا تصنف نفسها كنجمة متحفظة قائلة: "أنا طبيعية، لو في أدوار لا تناسبني مش هعملها، لكن لا أضع شروط دينية أو أخلاقية لأدواري ولا أحكم على أحد، كل واحد حر في اختياره".

وأضافت: "لا توجد عندي قائمة ممنوعات في أدواري، عايزة أعمل دور يناسبني شكلا وموضوعا، بملابس تناسبني وتناسب الشخصية، وسبق إني عملت دور راقصة شرقية وكنت لابسة بدلة رقص بدون ابتذال".