الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

بعد تعرضها للتنمر.. نجمات الفن والإعلام يدافعن عن هيفاء وهبي

الأحد 30/أكتوبر/2022 - 12:16 م
هيفاء وهبي
هيفاء وهبي

تعرضت الفنانة هيفاء وهبي للعديد من الانتقادات والتنمر في الساعات القليلة الماضية عقب ظهورها في المؤتمر الصحفي لحفلها بموسم الرياض بصورة تختلف فيها ملامحها عن المعتاد، ويظهر عليها علامات الكبر فيها؛ مما جعل منها حديثًا لمختلف الجماهير والمتابعين.

لذلك حرصت العديد من الفنانات والإعلاميات علي دعمها، نستعرض لكم الأبرز:



الفنانة فيفي عبده



 
حرصت الفنانة فيفي عبده علي دعم الفنانة هيفاء وهبي بعد تعرضها للتنمر في حفلها الأخير قائلة عبر حسابها الرسمي على موقع إنستجرام من خلال خاصية استوري: "متضايقة جدًّا من الكلام اللي بيتقال على هيفاء، هي طول عمرها زي القمر ومن الستات الباربي، الإضاءة ماكانتش كويسة، وهيا خاسة شوية دا لوك ومن حق الفنان يعمل اللي هو عايزه أمال ليه فنانين عشان الناس تقلدها يجماعة، عاملين ضجة ليه وأدي وهبي فين هيفاء، اهو ده اللي انتو فالحين فيه".


مروة صبري 





كذلك علقت الإعلامية مروة صبري على الانتقادات التي تعرضت لها الفنانة هيفاء وهبي من خلال برنامج "قعدة ستات"، والذي قالت فيه عنها: "الرجالة طول الوقت يفرجوا ستاتهم على هيفاء وهبي ويقولولهم شوفوا هيفاء، دلوقت بقى هما اللي يفرجوا رجالتهم ويقولولهم هي دي هيفاء؟ على فكرة أنا قابلت هيفاء في الساحل ومشفتش في جمالها الحقيقة قعدت اتأمل فيها ساعة وأقول إيه الجمال ده ماشاء الله وشها وجسمها مفيهمش غلطة". 


وأضافت مروة الأزلي خلال حوارها: "أكيد حد وصى عليها عشان يصورها من الزاوية الوحشة والضلمة دي ويطلعها بالشكل ده، جربوا بنفسكم تتصوروا صورة بدون إضاءة وشوفوا شكلكم هتطلعوا إزاي". 


اقرأ أيضًا..

ياسمين عز


ولم تفوت الإعلامية ياسمين عز الفرصة لتدافع عن الفنانة هيفاء وهبي خلال برنامجها "كلام الناس" فقالت مدافعةً عنها: "هيفاء عملت حفلة كسرت الدنيا في موسم الرياض، وحماس الجمهور كان غير طبيعي، لكن أعداء النجاح أصروا يبوظوا فرحتها".

وتابعت ياسمين عز كلامها: "الحاقدين جابوا فيديو متصور بكاميرا موبايل بزاوية من تحت، مع إضاءة وحشة، وزودوا حاجات بفوتوشوب، وخدوا صورة من الفيديو ولعبوا في وشها".

واسترسلت ياسمين عز"الست في الحقيقة فلقة قمر، وعندها جمال الشكل والروح والكاريزما، كلمني عن الأدب وهي بتتكلم، عن الثقة بالنفس والاحترام في ردها على الصحافة، أو كلمني عن الرزانة ولغة الجسد المظبوطة وحركتها على المسرح، وطلتها المحتشمة لكن في نفس الوقت حلوة وفيها جاذبية، هي ما شاء الله القالب غالب وجسمها لبيس".





واختتمت كلامها: "ثوابت مينفعش نخبط فيها، منها هيفاء وهبي وجمالها، الست دي أمها مصرية سمراء جذابة روحها حلوة، وأبوها لبناني أشقر عيونه خضرا وحاجة أجنبية، الخلطة دي طلعت حاجة اسمها هيفاء وهبي".


ads
ads