الجمعة 19 أبريل 2024 الموافق 10 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

ياسمين عز تستفز الفتيات بتصريح عن الحموات.. والجمهور: عاوزة تركبي التريند

الثلاثاء 20/سبتمبر/2022 - 03:02 م
الاعلامية ياسمين
الاعلامية ياسمين عز

قالت الإعلامية ياسمين عز عبر برنامجها "كلام الناس" الذي يذاع على فضائية "الحياة": "إيه المشكلة لما حماة الزوجة يكون معاها مفتاح شقة ابنها؟". 

لتشعل جدلًا كبيرًا على مواقع التواصل الاجتماعي.


وأضافت أنه لا يوجد مشكلة أن يكون لأم الزوج نسخة من مفتاح شقة ابنها وعليها الدخول في أي وقت، وأنه لا يوجد مشكلة أيضًا إذا دخلت غرفة نوم ابنها أو حتى شاهدت خصوصيات زوجته ولا يجب على الزوجة أن تغضب من هذا الأمر.



ياسمين عز تثير الجدل




اقرأ أيضًا..

طرح فيلم هيفاء وهبي «أشباح أوروبا» لأول مرة في السينمات غدًا



أشعلت "عز "غضب رواد السوشيال ميديا وجاءت معظم التعليقات حاملة موجة غضب وانتقادات لما قالته..


أعربت إحدى المتابعات عن غضبها قائلة: "كفاية شعارات مزيفة وكلام غير واقعي.. فيه حاجة اسمها خصوصية"، وأضافت أخرى: "أنا مستغربة.. إزاي دي خصوصية عيب يعني إيه حماتي يبقى معاها مفتاح شقتي أو تفتح دولابي وتشوف حاجات خاصة ده ربنا قال لا تدخلوا بيوتا غير بيوتكم حتى تستأنسوا، وكمان في أمهات بتبقى من نوع الغيور على ابنها بتوصل لإخواته وخالاته ممكن يغيروا من الزوجة".



عايزة تركبي التريند


وتحدتها إحدى الفتيات قائلة: "أتحداكي أن لو حماتك فكرت تعمل معاكي كده مش هتعدي الموقف عادي بس أنتي عايزه تركبي الترند بأي كلام وخلاص"، وفي تعليق آخر: "لا والله حضرتك لو وقفت على رموشها مش هتبقى زي أمي ولا في مقام أمي.. وصلت؟".


وفي تعليقات أخري: "لا أمي ولا حماتي ولا حد غير جوزي وأنا ده بيت يعني خصوصية.. عيب اللي بيتقال ده.. كل واحد حر يعمل اللي هو عاوزه.. وكل واحد ليه خصوصياته وعيب أصلا إنها تفتش ده مش بيتها".



ads