الخميس 28 مارس 2024 الموافق 18 رمضان 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

فيفي عبده: "لساني بيقف وأنا بقرأ قرآن".. وسأقدم دروس رقص "أون لاين"

الأربعاء 14/سبتمبر/2022 - 03:01 م
فيفي عبده
فيفي عبده


ظهرت الراقصة والفنانة فيفي عبده، في بث مباشر أمام جمهورها عبر تطبيق "انستجرام"، أوضحت فيه معاناتها مع الحسد طول مشوارها الفنى، ومدى تخوفها من فيروس كورونا وكيفية اختيار أعمالها.


معاناتها مع الحسد 


قالت فيفى عبده عن معاناتها من الحسد طوال حياتها: "طول عمرى بعانى من العين، والحسد مستمر معايا واللون الأزرق مبقاش ينفع معاه".

وأضافت فيفى: "تصوروا أحيانا ببقى عايزة أقرأ قرآن في وش اللى بيكلمني ألاقي لساني وقف ومعرفش أقرأ قرآن".


مخاوف كورونا


وأوضحت تخوفها من فيروس كورونا قائلة: "أنا بخاف من كورونا جدًا لأنها جاتلي وكنت بموت ومش بتحرك من البيت؛ وقررت دلوقتي أنعزل عن الناس في الحياة وأفضل في الساحل الشمالي وهطلع أرقص كل يوم وهدرب الجمهور على الرقص أون لاين، هعلمكم كلكم".


وتطرقت للحديث عن غلاء الأسعار في مصر فقالت: "أسعار مصر مش غالية، والناس بتقول الساحل الشمالي غالي، أومال برة مصر يعملوا إيه؟ المشكلة إن التجار بيقلدوا بعض بدون تفكير دا حتى السمك سعره ارتفع مع إنه خير ربنا، الصياد بيجيبه من المياه ولا محتاج بنزين ولا فازلين".


كيفية اختيار أعمالها






وحرصت فيفي على توضيح كيفية اختيار أعمالها للجمهور، قائلة: "أنا حققت إنجازات كتير على المستوى المهني والشخصي وبالتالي بختار الأعمال اللي تضيف ليا وتكون مهمة، ومش بشارك في أي عمل وخلاص لإني قدمت مسلسلات وأفلام كتير وكمان مسرح وبرامج.. بخلاف الرقص ورقصت على جميع أغاني المطربين".



اقرأ أيضًا..


شغل في العالي





يذكر أن آخر أعمال فيفي عبده الفنية كان في دراما رمضان 2022 بعد غياب عامين، من خلال مسلسل "شغل في العالي"، وشارك في البطولة كل من شيرين رضا، توني ماهر، بسمة داوود، مروان يونس، وهو من تأليف حسين مصطفى محرم، وإخراج مرقص عادل.



ads