السبت 05 أكتوبر 2024 الموافق 02 ربيع الثاني 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

نرصد ردود أفعال البنات على السوشيال ميديا بسبب «فيديو استغاثة حياة»

الإثنين 10/يناير/2022 - 10:45 م
هير نيوز

بعد انتشار مقطع الفيديو للمرأة التي تُدعى، حياة عبد الله، وهي تستغيث من زوجها الذي تهجم عليها بالضرب المبرح مع حبسها في المنزل، مما جعلها تستغيث بأصدئقها على السوشيال ميديا حتى ينقذها أحدهم، جاءت ردود أفعال الفتيات غاضبة وتعبر عن مخاوفهن من التعرض لمثل تلك الأزمة.



وقالت "رضوى" في تعليق على الحادث على موقع "فيس بوك": «البنت دي جارتنا وبنت محترمة جدًا وفي منتهى الأدب والجمال بجد منه لله حسبي الله ونعمة الوكيل».



وعلقت أسماء: «المشكلة فيه ناس تعرف تمثل في الحب ليه توصل شن ما تبى والعشرة هي إلى تبين لا خطوبة ولا علاقة ولا حب، الناس بدت معادش مضمونة ومعادش فيه اختيار صح واختيار غلط هي ضربة حظ من رأى».


وقالت مها في تعليق: «ربنا يهون عليكي ويحميكي ويعوضك خير ويعوض كل واحدة مكسورة زيك ربنا وكيلك فوضي امرك ليه».


وعلقت ملك: «كلام في الصميم، اللي يزيد عن حده ينقلب لضده الحب الأوفر مش لازم والكلمة الوحشة لازم تترد في ساعتها ويعرف مقامك».

وقالت أميرة: «حسبي الله ونعم ف كل ظالم اللي يمد إيده على واحده ست يبقا مش راجل».



اقرأ أيضًا..
وعلقت سارة قائلة: «زى ما بتعملوا اختبارات وتحاليل للحمل قبل الجواز، اعملوا اختبارات نفسيه بجد مش هزار ده شكله عنده فصام».

ومن جانبها قالت دعاء: «كلامك صح فعلا وياريت الناس تفهم فعلاً إن الأمان والونس وراحت القلوب أهم من الحب بكتييير».

وعلقت سارة قائلة: «حاليًا للأسف مفيش حاجة بتتعرف قبل الجواز كله تمام بعد الجواز بقى بيطلع تجربة لا في مودة ولا رحمة ولا اطمئنان بتبقى الواحدة مش عارفة تهرب وتفضل تحاول تغير يمكن بكره يكون أحلى لكن بتكتشف إن للأسف مفيش فايدة وأنت محاولاتك لتطويل المدة كلها فاشلة وجيت على أعصابك على الفاضي».

ads