الأحد 29 سبتمبر 2024 الموافق 26 ربيع الأول 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«الدنجوان» في عيون الشباب.. إسلام: عينه زايغة.. والحسيني: "جنتل"

الإثنين 18/أكتوبر/2021 - 08:04 ص
هير نيوز

اشتهر في السينما المصرية قديما لفظ "دنجوان" ولقب به الفنان الراحل رشدي أباظة، ويطلق هذا اللفظ على الرجل الذي لديه القدرة على جذب البنات ووقوعهم في شباكه الغرامية، ويكون بارعا في إقامة العلاقات العاطفية المتعددة.

ويرصد لكم «هير نيوز» أراء الشباب في "الدنجوان":

قال إسلام محمد من الشرقية "الرجل الذي يكثر من العلاقات النسائية رجل عينه زايغة وعمره ما هيكتفي بواحدة ولا اثنين ولا عشرة، كل ما يشوف واحدة هتعجبه فهيفضل في دوامة النساء لحد ما يموت.

بينما قال محمد الحسيني من الجيزة ده جنتل هيفضل مهتم بنفسه حتى وهو كبير في السن علشان البنات بتحتاج اللي يفضل في صورة جسدية كويسة ومحافظ على نفسه وشكله، ودي بتكون متوفرة في الغالب مع الشخص الجذاب.

وقال إبراهيم "هيكا " من الشرقية " الرجل اللي بيدخل أكثر من علاقة مش بيستمتع لأنها أغلبية العلاقات اللي من النوع ده مزيفة، إنما لو القلب مع واحدة أو اثنين هيهتمو بيه أفضل، فين المتعة إن كل يوم أغير امرأة، وبتقل غيرته على زوجاته.

اقرأ أيضًا..
وأشار سامح حسام إلى أن الدنجوان ده شخص بيقدم السعادة لنفسه وللبنات، فبيقدر يسعد نفسه لو المرأة خنقته بالمشاكل والاحتياجات بإنه بيروح لغيرها، وبيسعد البنات بأنه يشعرها باهتمامه لأنه دايما بيكون محض اهتمام البنات.

ads