الإثنين 20 مايو 2024 الموافق 12 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

هنا شيحة عن واقعة سيدة دار السلام: «الدنيا جرالها إيه؟»

الإثنين 15/مارس/2021 - 05:15 م
هير نيوز

علقت الفنانة هنا شيحة، على واقعة «سيدة السلام» التي توفيت جراء سقوطها من شرفة شقتها بالطابق السادس.

ونشرت صورة عبر حسابها الرسمي بموقع "إنستجرام": مكتوب عليها "يعني إيه تنصب نفسك الحكم، تنفذ الحُكم على أساس إن عندك سلطة اخترعتها أنت بنفسك وبتنفذها بنفسك".

وعلقت على الصورة قائلة: "اللي حصل لسيدة دار السلام مش لازم يعدي بالساهل، بجد يعني إيه اللي حصل ده فيلم رعب، يعني إيه يكسروا باب شقتها ويدخلوا يرموها من البلكونة يعني إيه؟، وليه، هو إيه اللي بيحصل في الدنيا، ربنا يرحمك ويصبر قلب أهلك".

كما حرصت الفنانة شيرين رضا ، أن تعلق على الواقعة من خلال تغريدة، عبر حسابها الرسمي بموقع "تويتر" قائلة:  "ياما ناس اضطرت تتجوز علشان البواب هيقول إيه، لو كل واحد يخليه في حاله وماله، ممكن نبقى زي الفل، بس إزاي؟ لازم كل الناس تحشر مناخيرها في حال كل الناس علشان شرفهم!! علشان احنا بوليس الكون! وواحدة بريئة تموت وعيال تضيع وأسر تتهدم! ربنا يصبر أهلك وأولادك على فراقك".

يشار إلي أن كان شقيق «سيدة السلام» اتهم صاحب العقار وزوجته و4 آخرين بقتلها بإلقائها من الطابق السادس، بحجة أنها على علاقة بصديق لها، مؤكدا أن شقيقته ليست طبيبة ولكن تعمل موظفة في عيادة النساء والتوليد في منطقة السلام.

وفي سياق متصل كانت أخر أعمال الفنانة هنا شيحة مسلسل" شاهد عيان" الذي تم عرضه في رمضان الماضي، مع النجم حسن الرداد، بسمة.
تدور الأحداث في إطار درامي، حول حياة ضابط شرطة ومحاولاته في البحث عن زوجته الصحفية ندى بعد اختفائها وأوهام الخاطفين له بأنها قُتلت.

ads
ads