الخميس 19 سبتمبر 2024 الموافق 16 ربيع الأول 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«من زيارة المقابر إلى مرض ابنها» حياة ميار الببلاوي دائرة أزمات لا تنتهي.. ماذا حدث؟

الجمعة 23/أغسطس/2024 - 09:13 م
ميار الببلاوي
ميار الببلاوي

نشرت الفنانة ميار الببلاوي منشورًا اثارت من خلاله استعطاف جمهورها عبر صفحتها الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي " فيسبوك"، ومن خلال التقرير الآتي تكشف «هير نيوز» تفاصيل مرض ابن ميار الببلاوي 




ماذا قالت ميار الببلاوي عن مرض ابنها ؟ 



ونشرت ميار الببلاوي منشورًا كتبت فيه : دعاء لابنها وتكشف عن تدهور حالته الصحية وحاجته للعلاج. 

وكتبت ميار الببلاوي عبر فيسبوك:" يارب اشفيك يا ضنايا وعدى العمليه على خير وهون المك اسالكم الدعاء.. يارب مش لاقيه حل ابنى بيتعذب يارب استر..الالتهاب بينتشر". 








ونشرت ميار الببلاوي صورة من تقرير حالة ابنها وعلقت عليها:" الله يخليكم عاوزه الحقن دى ضرورى دخنا عليها مش لاقينها يارب ينجيك ياابنى يارب انت عالم بيا مليش غيره فى الدنيا".

وكشفت ميار الببلاوي في تصريحات صحفية لها، إن ابنها مريض بفيروس في المعدة، وأعراضه في غاية الصعوبة، ولكنه تحسن مع الوقت وتطلب من الجمهور الدعاء بالشفاء له.





اقرأ أيضا.. 









ماذا قالت ميار الببلاوي عن المقابر؟ 


وقالت ميار الببلاوي: "لما تعرضت لأزمتي الأخيرة رحت المقابر أزور أمي، وقلت لها هو أنا مين هيطبطب عليا أنا مش لاقيه حد يطبطب عليا لو سمحتي تعالي طبطبي عليا، تعالي قوليلي إني عمري ما عملت حاجة حرام في حياتي حتى من زمان من قبل ما التزم وأنا بخاف، أنا بخاف من ربنا خوف مرضي، أنا قاعدة في وسط المقابر كتير من ساعة ما الموضوع دا حصل مبقتش عايزة أرجع البيت". 



وأضافت ميار الببلاوي : "والدتي توفت من سنتين، روحي راحت مني، بنت عمي دايما بتقولي "مرات عمي ماتت وإنتي ادفنتي"، أنا كنت دايما بحب الناس، لا بقيت أخرج ولا بكلم الناس أنا بعمل شغلي عشان دا أكل عيشي أنا كنت بحب أسافر بقيت عايزة أروح بس أعملها عمرة، قعادي في المقابر بقى أكتر من قعادي في البيت".


وتابعت ميار الببلاوي قائلة : "حياتي بقت هناك تقريبا كل يوم وبقولها كل حاجة عن ابني وعن إيه حصل زي ما كنت بكلمها بالظبط وحتى الشيخ قالي كده كتير ومش كويس أنا دارسه وعارفة أن غلط نروح المقار كتير إحنا بنروح للعظة".


ads