السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«بعد وصلة الردح» النساء يهاجمن ياسمين عز على السوشيال ميديا: «واحدة فاشلة وشبه ست»

السبت 29/أبريل/2023 - 07:01 م
هير نيوز

واجهت الإعلامية ياسمين عز، المعروفة بحبها الشديد للرجال والدفاع عنهم، هجوم شديد من نساء مواقع التواصل الاجتماعي، خاصة بعد تصريحاتها البذيئة عن الإعلامية رضوى الشربيني، والتي وصفتها النساء ب"وصلة ردح".

النساء يهاجمن ياسمين عز

وانتشرت الكثير من المنشورات على مواقع التواصل الاجتماعي للنساء بصور لما كتبته ياسمين عز عن رضوي الشربيني، مع انتقاد الطريقة التي تتحدث بها وأسلوبها الذي لا يناسب أن تكون إعلامية.


وكتبت نجوى: «دي خناقة تلقيح صغننة ياسمين عز بتلقح علي رضوى الشربيني.. فعلا علي الاصل دور و بتقول لها "ويحك يا دعسوقة" هي فلوس MBC بتغير آوي كدة.. دعسوقة إيه ياللي نطة من فيلم كارتون.. بالمناسبة دعسوقة نوع من الختافس آاااادي المناظر إللي بتطلع في الاعلام ».

وعلقت مرمر ساخرة : «تلقيح ياسمين عز ع رضوى الشربينى بيفكرني بتلقيح ناس كتير كده ف المجال طبعا مع فرق ثقافة التفكير والدماغ .. لما تكون واحده زى ياسمين عز #فاشله طبيعى تطلع فشلها ف هيئة كلام لَفت نظر مع انها مثيره للشفقه ف كلامها واسلوبها .. يلا المهم ان ربنا يكفيك شر الحاقد والحاسد.. والفاشل وال مركز ف حياة الناس وسايب حياته .. بمجرد بس انه مش عارف يكون زيه بالذات لما تكون شِبه ست.. رضوى الشربينى هتعمل منك بطاطس محمره».


وكتبت داليا: «رضوي الشربيني فووووق بتقارنو اي ب اي ياسمين عز معندها كرامه كرامتها وسخه اما رضوي ست عظمه جتك وكسه الهي دعسوقه تعضك من زورك ونخلص».


وعلقت ريهام: «االأصعب من معركة تلقيح ورد ياسمين عز على رضوى الشربيني إن حقيقي تحاول تفهم هي كاتبة ايه أو كتبت الجمل دي إزاي ..بتقول إيه أو صياغة الدعسوقة اللي كتبت بيها باعتبارها صيحة جديدة في الإعلام مثلا! لكن في المجمل..بالشبه كدة يبان أنه كلام وشتيمة وخناقة».

إقرأ أيضًا..

ads
ads