الخميس 02 مايو 2024 الموافق 23 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

والد ياسمين صبري يفتح النار عليها: براوية وناكرة الجميل

الأربعاء 27/مارس/2024 - 11:06 ص
ياسمين صبري
ياسمين صبري


شن الدكتور أشرف صبحي هجوماً حاداً على ابنته الفنانة ياسمين صبري وذلك عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي فيس بوك ببوست مطول وذلك بعد تصريحاتها المثيرة للجدل مع الإعلامي عمرو أديب في بودكاست بيج تايم والتي أشارت فيها أنها عانت في طفولتها وتنتمي إلى أسرة متوسطة.


 



والد ياسمين صبري يكذب بتصريحاتها مع عمرو أديب

 

وكتب والد ياسمين صبري مكذباً تصريحاتها: "بعد الواحد ما كبر ويشوف ولاده يحمد ربنا اتربوا كويس رغم اننا طبقة متوسطة عاشوا في بيت ابوهم وبناتي كانوا في مدرسة EGC بتاعة الطبقة المتوسطة كنت مهتم تكون مربيتهم فيلبينية عشان يتكلموا اللغة الانجليزية كويس بتاعة الطبقة المتوسطة اشتغلت طبيب واتعلمت بره عشان أنجح أولادي في الطبقة دي وأبني كان في مدرسة فيكتوريا".

 

وتابع: "دلوقتي ابني في امريكا بيشتغل بعد ما جوزته الحمدلله ونرمينة بنتي جوزها دكتور زيي بس اطفال من الطبقة المتوسطة والتانية فنانة وعندي بنت فرنساوية كنت بافسحهم دايما في اليخت بتاعي الصغير بتاع الطبقة المتوسطة! ولما باتفرج علي حفيدتي اما بافرح ومنتظر عم بلال يجيب ولي العهد يارب.


وأضاف: كلهم بيحبوا ابوهم والكسندرا حتتجنن وتيجي مصر لأنها مع امها في فرنسا عشان تعد مع ابوها وهي الوحيدة البعيدة لكنها لها ام محترمة تعرف تخلي ابوها رمز حتى لو بعيد ومنتظر وصولها بفارغ الصبر".



اقرأ أيضا.. 


والد ياسمين صبري: بنتي براوية وناكرة الجميل

 

واختتم حديثه: "احيانا يطلع عيل من عيالك براوي وناكر للجميل ويتكلم كانه بيمثل فيلم كله اختراعات لكن دي سنة الحياة، المهم أنهم كويسين وبخير، وأحب اوضح اننا كنا سعداء في الطبقة المتوسطة لحد دلوقتي الحمدلله".

 

تصريحات ياسمين صبري في بودكاست بيج تايم

 

يذكر أن الفنانة ياسمين صبري حلت ضيفة على بودكاست بيج تايم مع الإعلامي عمرو أديب وتحدثت عن طفولتها وتدرجها المادي مشيرة أنها التحقت بمدارس حكومية وكانت تنتمي للطبقة المتوسطة، وبعد تخرجها عملت بمكتبة الإسكندرية ثم في شركة اتصالات، إلى أن تيسر الوضع المادي لوالدتها.

 



اقرأ أيضا.. 



ads