السبت 20 أبريل 2024 الموافق 11 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

من أرشيف محكمة الأسرة| جوزي شهواني وصور بنتي عريانة

الخميس 23/فبراير/2023 - 05:30 م
هير نيوز

تعج محكمة الأسرة بالعديد من قصص وحالات الخلافات الزوجية، الغريبة والمثيرة، فكثير من السيدات يتوجهن لرفع دعاوى طلاق أو خلع لأسباب متعددم ومتنوعة منها ما هو مستحق ومنها ما هو غريب ولكن قصة اليوم بالفعل مستحقة وهي لزوجه تصف زوجها بالشهواني الخائن، متعدد العلاقات وكثير النظر لأجساد النساء.


 
وقالت الزوجة في دعواها: "منذ 3 سنوات توفي زوجي، وعندي منه بنت عندها 15 سنة، اتجوزت جاري بعد الحاح طويل منه، دا عمل كل حاجة علشان أوافق إني أتجوزه وبالفعل حصل واتجوزته بعد ما وعدني إنه هيعامل بنتي زي بنته بالظبط".

تكمل الزوجة بحديث يملؤه خيبة الأمل، وتقول: "بعد فترة حسيت إنه بيبص لبنتي بنظرات مش كويسة ومش مريحة وحرّكت فيا الشكوك وبدأت اتضايق واستغرب بيعمل كده ليه، دي بنتي يا ناس مش واحدة غريبة، أمال لو واحدة من الشارع كان عمل إيه؟".

وأضافت: "الحياة بيننا كانت طبيعية جدا وكان بيصرف علينا وبيعاملني بإحترام لكن مع بنتي لاقيت اهتمامه بيها زايد عن حده لدرجة فيها معاملة واحد لمراته وبيركز معاها أكتر مني لدرجة لو غابت برا البيت شوية يبقي قاعد مضايق ومش على بعضه".



وواصلت: "كنت دائما بسأل نفسي بيعمل كده معاها عشان بيعطف عليها بعد ما اتيتمت ولا في حاجة غلط مش قادرة أفهم الشك كان هيجنني".

تابعت الزوجة حديثها: "دخلت في يوم على جوزي الأوضة في مرة، لقيته ماسك التليفون وبيعمل حاجات مش كويسة بصيت عشان أشوف بيتفرج على إيه لقيتها صور بنتي، كل الصور لبنتي وهي بتستحمى أو نايمة أو بتميل وهي بتكنس أو بتمسح الشقة وقتها أول حاجة عملتها مسحت كل الصور دي وطردته برة الشقة، ونزلت وراه فضحته في الشارع، ورفعت عليه دعوى خلع".

ads