الأحد 19 مايو 2024 الموافق 11 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

مايان السيد: كدت أعتزل التمثيل بسبب فيديو «مايان مايونة»

الجمعة 29/يوليه/2022 - 10:19 م
هير نيوز

استضاف الإعلامي رامي رضوان الفنانة المصرية "مايان السيد" عبر برنامجه -مساء دي إم سي-  حيث تحدثت خلاله عن آراء السوشيال ميديا السلبية التي تتعرض لها وموقفها من ذلك.
 


قالت مايان: "دخلت السوشيال ميديا في الأول وكنت بنزل حاجات بهزر مع الناس، مكنتش وخداه جد، بهزر معاكم يا جماعة، لقيت التعليقات دايما شديدة أوي، وأنا زي أي حد لو كلمة اتقالتلي وحشة هتزعلني وهتضايقني، لما بتزيد التعليقات أوي بحس إني مش عايزة أكمل في الحاجة اللي بعملها، مش عايزة ابقى شخصية عامة، مش عايزة الناس تتكلم عليا وتضايقني برجع أقول لازم اتعامل مع ده".



وأضافت أيضاً أنها لم تفكر في اعتزال السوشيال ميديا ولكن فكرت في اعتزال التمثيل نهائياً قائلةً: "فكرت أعتزل خالص التمثيل، وده بعد فيديو نزلته بهزر مع صحابي وإحنا مسافرين، وبقول مايان مايونة أميرة قمورة، كان فيه ناس بتهزر ومتضايقتش منهم وناس بتتريق ودي حاجة عدتها، بس كان فيه ناس بتشتمني وده خلاني أزعل أوي، وتعبني أوي أوي".

أعمالها الحالية

وتابعت مايان: "طموحي كبير جدا، ونفسي أصل للعالمية عبر النجاح الفني الكبير داخل مصر ومنه أوصل للعالمية، وحاليا أعمل فيلم لكن المنتجين طلبوا مني أن لا أتحدث عنه".



آخر أعمالها

أما عن آخر أعمالها فكان مسلسل "الاختيار3" فكانت تجسد دور ابنة الرئيس السيسي وكان المسلسل بطولة كريم عبدالعزيز وأحمد عز وأحمد السقا للمؤلف هاني سرحان، والمخرج بيتر ميمي.

وقالت إنها كانت سعيدة جداً بهذه التجربة مضيفة: "سعيدة وفخورة جدًا بتقديم دور آية بنت سيادة الرئيس عبد الفتاح السيسي، وليا شرف المشاركة في مسلسل كبير وضخم زي مسلسل الاختيار".

اقرأ أيضًا..

ads
ads