السبت 05 أكتوبر 2024 الموافق 02 ربيع الثاني 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

صعوبة امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024 تسبب انهيار الطالبات.. وأولياء الأمور: «حرام عليكم»

السبت 06/يوليه/2024 - 03:52 م
امتحان الكيمياء ثانوية
امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024

امتلئت مواقع التواصل الاجتماعي بشكاوى عدد كبير من طلاب وطالبات وأولياء الأمور من صعوبة امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024، حيث تداول رواد مواقع التواصل الاجتماعي شكاوى عدد من أولياء الأمور على حساباتهم الشخصية على منصة التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وفي التقرير الآتي تستعرض «هير نيوز» شكاوى الطالبات من امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024. 






صعوبة امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024


وكانت مواقع التواصل الاجتماعي ضجت بشكاوى عدد من أولياء الأمور وطلاب وطالبات الثانوية العامة، من صعوبة امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024، حيث أكد بعض أولياء الأمور والطلاب من الشعبة العلمية أن الامتحان كان يكون في أسئلة صعبة خاصة بالمعادلات الكيميائية الصعبة. 

حيث كتبت نوران ممدوح: "أنتم عايزين متخلوش حد يدخل علمي أول حاجة امتحان الفيزياء صعب جدا بعدها امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024 طيب ليه، عايزين إيه". 

فيما كتبت ولى الأمر، عزة جاد الله: "امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024 صعب جدا والمشكلة مبقتش وقت خالص، قد ما هي أصبحت مشكلة صعوبة في الامتحان، برضو امتحان الجغرافيا كان في صعوبة في أسئلة الخرائط، ورغم كده كان في مستوى الطالب اللي مذاكر كويس، بس كل علمي كده صعب، حرام كده". 




اقرأ أيضا..








السوشيال ميديا تنقلب بسبب امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024 وقبلها الفيزياء 


وفي سياق متصل، انتشرت العديد من التعليقات والمنشورات التي تناولت آراء أولياء الأمور لطلاب الثانوية العامة، التي كانت تشتكي من صعوبة امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024، والذي أداه طلاب الثانوية العامة، اليوم السبت الموافق 29 يونيو 2024.

حيث أكدت سناء كمال وهي والدة أحد طلاب الثانوية العامة: "امتحان الفيزياء 2024، كان صعب جدا ومعقد ورغم كده طول الأسئلة مش مناسب الوقت، أنتم كده بتضيعوا أحلامنا، وبعدها امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2024". 







اقرأ أيضا.. 

ads