الأحد 05 مايو 2024 الموافق 26 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

خالد الصاوي يكشف تفاصيل إصابته بفيروس سي: مكنش معايا فلوس أتعالج (فيديو)

الخميس 18/يناير/2024 - 12:59 م
خالد الصاوي
خالد الصاوي

كشف الفنان خالد الصاوي تفاصيل إصابته بفيروس سي، ومدى التشابه بينه وبين شخصية عمر التي يجسدها في فيلم "ليه تعيشها لوحدك" وكان ذلك خلال حلوله ضيفا في برنامج "معكم"، والذي يعرض على شاشة قناة أون.



خالد الصاوي يتحدث عن عمر في ليه تعيشها لوحدك


وقال خالد الصاوي خلال جديثه مع الإعلامية منى الشاذلي: "عمر من صغره لديه نهم للحياة وعلى الملذات والحاجات اللي بيحبها مفيش فصال فيها، مبيعملش حاجة غير اللي بيحبها، وتزوج بشكل تقليدي والعلاقة منجحتش".

وأضاف: "هو عمل أخطاء كبيرة لكن مش شريرة، ومعرفش يكسب بنته، فهو بيواجه نفسه بأخطاءه لكن ميحبش يظهرها أمام الناس، وأنا على المستوى الشخصي قريب منه".



خالد الصاوي: أصبت بفيروس سي ومكنش معايا فلوس اتعالج


وتابع: "هناك جزء من شخصية عمر يشبهني، وخاصة مع تشابهنا في فترة المرض، فهو يشبهني وقت اصابتي بمرض فيروس سي".

واستطرد: "قعدت سنة كاملة مقولش أساسًا، خايف أن في السوق لو عرفوا ميطلبونيش في شغل، وكنت فاكر أن لو شربت من كوباية واحدة مع شخص هعديه، ومكنتش عارف بينتقل ازاي ومكنش عندي امكانيات مادية كافية، الحقنة كانت بتتكلف أربع آلاف جنيه في الشهر وأنا مرتبي في التلفزيون حوالي ألف جنيه مع شوية شغل مش مستقر حوالي 2000، فاستنيت لما أقدر أعمل فلوس، ولما عملت روحت اتعالجت في ألمانيا وصرفت دم قلبي، وفي الآخر رجعت اتعالجت في مصر".



فيلم ليه تعيشها لوحدك


فيلم ليه تعيشها لوحدك من الأفلام الدرامية الاجتمعية، شارك في بطولت عدد من النجوم منهم: شريف منير، خالد الصاوي، سلمى أبوضيف، محمد رضوان، خالد عليش، مؤمن نور، الطفل منذر مهرجان، وعدد آخر من الفنانين، وهو من إخراج حسام الجوهري.




ads