الثلاثاء 25 يونيو 2024 الموافق 19 ذو الحجة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

وفاء عامر تدخل على خط أزمة بيومي فؤاد ومحمد سلام: «مكبرين المسألة» (فيديو)

الأحد 05/نوفمبر/2023 - 11:23 م
وفاء عامر
وفاء عامر

دخلت الفنانة وفاء عامر على خط الأزمة بين كل من بيومي فؤاد وزميله محمد سلام، وذلك بعد قرار "سلام" بالاعتذار عن عدم المشاركة في مسرحية زواج اصطناعي والمعروضة ضمن موسم الرياض في السعودية، ثم خروج بيومي فؤاد مهاجما موقف محمد سلام وساخرا منه. 

 

وفاء عامر: محمد سلام مش قادر يقف على المسرح 

وقالت وفاء عامر عبر مداخلة هاتفية مع برنامج تفاصيل والمعروض على قناة صدى البلد، مساء اليوم الأحد: "محمد سلام مش قادر يقف على المسرح، بس إحنا مكبرين المسألة زيادة عن اللزوم، هو مش قادر خلاص، مع الاعتذار في التشبيه ممكن لما حد يدوس على قطة في الشارع يقف على جنب يعيط، فما بالك بالبنى آدمين، في ناس بتقدر وناس مبتقدرش". 


ولدى سؤال وفاء عامر عن موقفها من المشاركة في المسرحية إذا كانت مكان محمد سلام، أجابت: كل واحد فينا يختلف عن الآخر، في ممكن يقدر يشتغل وحد تاني ميقدرش، أنا ممكن أخذها بشكل تاني، إزاي أستفيد من الموقف ده في الوقت ده اللي إخواننا الفلسطينيين عايزين الناس تقف جنبهم، إحنا مش شكل بعض، بلاش تلوم على حد اعتذر أو مش قادر. 

 

وفاء عامر تعق على أزمة محمد سلام وبيومي فؤاد 

وعلقت وفاء عامر على الأزمة يومي فؤاد ومحمد سلام، وقالت: "ولا بيومي فؤاد أخطأ، ولا محمد سلام أخطأ، كل واحد فيهم له وجهة نظر، كل واحد بيعبر بطريقته، لكن السوشيال ميديا سبب الفتنة، ومش بعتب على اللي راحوا موسم الرياض، عجلة الإنتاج لابد أن تستمر، في ناس كانت وجهة نظرها إن سلام كان يتبرع بأجره لأهالي غزة، في ناس تقول لأ هو مكنش ينفع غير اللي يعمل كده، منقدرش نلوم حد". 



بيومي فؤاد يسخر من محمد سلام 

في نهاية عرض مسرحية زواج اصطناعي، خرج الفنان بيومي فؤاد ليعلق على انسحاب محمد سلام من المسرحية، وقال: "محمد سلام ممشيش عشان الفيديو والهيل دا أنا اللي مشيتوا". 

وأثار الفنان بيومي فؤاد الجدل على وسائل التواصل الاجتماعي، بسبب تعليقه على انسحاب الفنان محمد سلام من مسرحية زواج اصطناعي، والذي وجه له اللوم والانتقاد مشيرا أنه حر في اختياره دون التقليل من الفن قائلا: "عايز تنسحب براحتك لكن متقللش من الفن، إحنا بنشرف بلدنا".

كما وجه بيومي فؤاد الشكر للفنان محمد أنور الذي أنقذ الموقف بحضوره بدلا من الفنان محمد سلام.



ads