الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

إيناس النجار: مستحيل ارتبط برجل ادفعله في كافيه وهذا الفرق بين المصري والتونسي

الجمعة 21/يوليه/2023 - 09:58 م
ايناس النجار
ايناس النجار

تحدثت الفنانة إيناس النجار عن الفرق الشاسع بين الرجل التونسي والرجل المصري، مشيرة أنها لا يمكنها الارتباط برجل بخيل وبخاصة البخيل في مشاعره.  

  ايناس النجار مع نفسنة

وقالت الفنانة إيناس النجار خلال حوارها مع الفنانة انتصار وبدرية طلبة ونوليا في برنامجهم "من غير نفسنه" المذاع علي قناة "هي" المستبد بلاش تقبلي بيه، لأننا عندنا مستبدين في حياتنا كتير، إلا معندوش ثقة في نفسه، بلاش منه، المسهوك بلاش تقربي منه، لأنه بيكون عايزة يوصل لحاجة منكِ خاصة لو واحدة بتشتغل وناجحة في حياتها، النرجسي بلاش منه، هتتعبي جداً معاه، ونستعجل ليه، ما عننا ما اتجوزنا، يا نتجوز صح، يا قعدتك في البيت أحسن.

 

وتابعت: إيناس النجار: في راجل محترم وكريم، مش شرط يكون كريم جداً، ولكن هو بيشتغل وأنا بشتغل، واللي معانا يكفينا.  

  مواصفات فتى أحلام ايناس النجار

وأضافت: أنا بكره الراجل الغامض، أنا مدياك حياتي وعمري، أنت تخبي عليا ليه؟ الحياة لازم تكون ما بينا مشاركة، تحكيلي واحكيلك، نتقاسم أمورنا المعيشية والمادية سوا، احنا كستات بندي الرجل كل حاجة، مشكلتنا إننا عاطفين شوية.

 

وأكدت إيناس النجار عن عدم رغبتها بالارتباط برجل بخيل، قائلة: عمري في حياتي ما قابلت رجل بخيل لأني إنسانة كريمة جداً، ومستحيل إنسانة كريمة ترتبط برجل بخيل، ولكن كل إلا قابلتهم في حياتي كذابين، ومستحيل ارتبط براجل نكون قاعدين أنا وهو سوا نشرب قهوة وأدفع لنفسي، وفي ناس بتكون بخيلة في المشاعر وده عندي أوحش من بخل الفلوس.

 

كما كشفت إيناس النجار، عن الفرق بين الرجل التونسي والرجل المصري، قائلة:  أنا عمري ما ارتبطت في تونس، وبقيم الرجل التونسي علي والدي، وأنا ديماً بشوفه أعظم وأحن أب في العالم، اما الراجل المصري، في رجالة كويسة وبتفهم في الأصول أوي، وتعرف معني المسئولية وأنه يكون مسئول عن أسرة، ولكن ممكن يكون فيهم ديفوهات زي ما الرجالة التونسية فيها ديفوهات، وأنا ممكن اجوز رجل مصري، أنا كنت زمان مجوزة رجل مصري.


وأضافت: زمان كنت بحب الحياة جداً، لكن كل حاجة اتغيرت، لأن كل حاجة ليها وقتها، وأكتر حاجة بضيع فيها فلوس اللبس، وقريب كنت سافرت عملت شوبينج برقم خزعبلي، ندمانة إني صرفته، لو مكنتش صرفته، كان زماني اشتريت بيه بيت.

ads
ads