الإثنين 06 مايو 2024 الموافق 27 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«عبستك ازاي وانتي مش بستاني» سكرين شوت زوجة شاكوش يشعل السوشيال ميديا

الأربعاء 10/مايو/2023 - 03:33 م
هير نيوز

نشرت ريم طارق زوجة المطرب حسن شاكوش، صورة لمحادثة مع زوجها على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، وذلك بعد الخلافات التي حدثت بينهما واتهامه لها بالسرقة وتحرير محضر ضدها مع طردها من منزل الزوجية.

عبستك إزاي وأنتي مش بستاني

وبعد انتشار الصورة من المحادثة على مواقع التواصل الاجتماعي، لم تحصل زوجة شاكوش على تعاطف الناس بل آثار الأمر السخرية لتعليق الناس على طريقة كتابتها والأخطاء اللغوية بها.

وكتب حسن منشور: «دا سكرين شوت منزلاه طليقة شاكوش لمحادثه بينهم.. والسؤال بقا.. هما فاهمين ايه ماللي بيكتبوه دا ؟؟؟؟ ما عشان كدا مش عارفين يحلو مشكلتهم لان محدش فاهم التاني بيقول ايه».



وسخر أحدهم في منشور اخر: «كرات حسن شاكوش منزله سكرين شوت تثبت فيها إنهم هما الاتنين محتاجين مدرس عربي».

وكتبت سمر: «مرات حسن شاكوش منزلة سكرين شوت لكلامه معاها.. عبستك ازاي و انتي مش بستاني انا عرفت اترجمها بعد ١٠ دقايق تركيز عميق فكروا كده و قولولي تفتكروا قصده ايه».

وعلق احمد: «بمناسبة طلاق حسن شاكوش.. شوفت بالصدفة كدة سكرين شوت بينه وبين مراته على الواتساب (بيقولو مراته اللى نزلتها).. طبعا مفيش لغة عربية خالص محتاجين الاتنين يدخلو الكُتاب علشان يتعلمو عربى من اول أ ارنب و ب بطة.. تقريبا شاكوش بيكتب عربى بصوته مش بالأبجدية زينا كدة يعنى العربى بتاعه فى الكتابة زى كدة (عااااابيبتى افتعى شيباكيج انا جعيييت) (انا واقف تحعت البييييعت) وهكذا ».


محامية زوجة حسن شاكوش تفجر مفاجأة

كانت المستشارة هايدي الفضالي، محامية ريم طارق، قالت في تصريحات تلفزيونية: إن الخلاف بدأ بمشاجرة زوجية، وتطورت إلى تعرضها لموقف هي لا تريد الإفصاح عنه، مشيرة إلى أنه حدث لها لثاني مرة.

وأكدت أن موكلتها لا تريد الإفصاح عن سبب المشكلة الأساسية التي تسببت في الخلاف بين الطرفين، وأنه موقف يمس الأسرة كلها.. مشيرة إلى أن زوجة حسن شاكوش غادرت منزل الزوجية بدون متعلقاتها الخاصة أو منقولاتها أو الذهب الخاص بها.


إقرأ أيضًا..

محامية زوجة حسن شاكوش تفجر مفاجأة بشأن الصُلح



ads