الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

أب يهتك عرض ابنته وتحمل منه سفاحًا والقاضي يحيل أوراقه للمفتي

الخميس 04/مايو/2023 - 10:33 ص
محكمة
محكمة

جرائم الشرف متعددة منها خيانة الزوجة أو الزوج، ومنها التحرش بالأبناء، بل وصلت أيضا في بعض الحالات إلى ممارسة الجنس مع الأبناء واغتصابهم.

إحدى المحاكم في محافظة الشرقية، كانت قد أصدرت قرارا بإحالة أوراق نجار إلى مفتي الجمهورية، وحددت جلسة الخميس 25 مايو الجاري للنطق بالحكم، بعد اغتصابه لطفلته، التي هتك عرضها وحملت منه سفاحا.


الأب قال أثناء التحقيقات: "هناك مشاكل زوجية بيني وبين زوجتي، بسبب مرضها وهي وأهلها قالوا عليا إني مبصرفش عليها، وسابت البيت وقعدت عند أمها حوالي سنة تقريبا، وخلال الفترة دي مكنش في أي علاقة جنسية بيني وبينها أو بین أي ست تانية".

الأب المتهم يروي التفاصيل

وأضاف، "في يوم كنت راجع باليل، وكان شيطان وزني ودخلت جنب بنتي ومعرفش حصل إزاي بس، وعاشرتها زي ما بعاشر مراتي، وبعدها قعدت ألوم نفسي على اللي عملته".


وتابع: "بعدها بيومين وفي ساعة شيطان دخلت على بنتي وهي نايمة وعملت معاها زي ما عملت المرة اللي فاتت، وتكرر الموضوع مرة كمان، ومن حوالي أسبوع تقريبًا أنا كنت بعت أولادي لزيارة حماتي وأمهم، ولما رجعوا قالولي إن جدتهم وأمهم تعبانين ومش معاهم فلوس وطلعت فلوس من معايا وقولت لهم ردوا عليهم".


وقال الأب المتهم: "وصلتهم لهناك وبعد العشاء كلمني أخو مراتي وقالي إن بنتي حامل، وأنا من كتر الصدمة رميت التليفون وهو بيكلمني، ورجعت أخدته تاني وقولت له انت بتقول إية فقالي إن بنتي حامل، وأبويا كلمني وقال إن الحكومة بتسأل عليك، فروحت المركز سلمت نفسي وقولت لهم على كل اللي حصل وأنا ندمان على اللي عملته".

 اقرأ أيضا..

قرار جديد في قضية اغتصاب دجال لطفلة أمام والدها تنفيذا لأوامر الجن




ads