الإثنين 20 مايو 2024 الموافق 12 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

جابر القرموطي يبكي على الهواء بعد حديثه عن معاناته بلا عمل

الثلاثاء 18/أبريل/2023 - 11:25 م
هير نيوز

دخل الإعلامي جابر القرموطي، في نوبة بكاء شديدة، وذلك بسبب الحديث عن معاناته بلا عمل بالإضافة إلى الحديث عن ابنتيه مريم ونور.

وحل الإعلامي جابر القرموطي ضيفًا على برنامج "أنا والقناع" الذي تقدمه الإعلامية منى عبدالوهاب عبر فضائية "الحياة" وقال: "عمري ما اتكلمت عن بناتي وهما قطعة القلب ومبيحبوش أتكلم عنهما، وأعتبر كل واحدة منهما أبا لي".



وأضاف:" أثناء سيري فى الشارع واستقلالي لمترو الأنفاق وجهت عيني إلى السماء وقلت: "يا رب نفسي أرجع أشتغل تاني وأقدم حلقة واحدة فى الأسبوع من برنامج مانشيت".

وأضاف: "وفجأة رن هاتفي وإذا بالمتصل أحمد فايق، ويسألني: أنت مش عايز ترجع تشتغل تاني، ما تيجي نتقابل بكرة".



وتابع:" تقابلت مع أحمد فايق ومع آخرين واشتغلت، ولو لأول مرة كنت أتفاوض مع أحد عن كيفية تقديم البرنامج بعد تركي للبرنامج 4 سنوات".

وأردف: "قعدت مع ناس والدكتور خضر والمجموعة، كان منهم الزميل الأستاذ أحمد الطاهري، وأنا بوريكي طبطبة ربنا، اللي لو جايب وسطة مكنتش هتتعمل كده".

وأضاف: "اللي قالهم يا إخوانا الراجل ده له فضل كبير علينا كلنا، وسألني انت هتقدم إيه، فقولتله فقرة كذا، قالي إيه رأيك تقدم مانشيت".

وأوضح: "أنا كنت قاعد على الكرسي، وحسيت إحساس غريب، قولتله بجد، قالي بجد، ودي كانت أعظم لحظة مهنية في حياتي، بأن مانشيت يرجع، مش تقصير من حد بس فكرة الطبطبة المهنية رجعت في اللحظة دي، معقولة يرجع تاني البرنامج".

منى عبد الوهاب

وأكد: "أنا مدفعتش تمن حاجة، وكان عندي ناس بتقدر، ويبدو أن من طبطبة ربنا أنه لازم تقع شوية، لأنك كنت طالع كده، لازم تنزل شوية، انا كنت شايف إن ربنا سبحانه وتعالى حاسس إن في حته غرور مني هتطلع، وقال لازم أديك قلم وبعدين هشدك تاني".

الكلمات المفتاحية
ads
ads