الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

عبير صبري: فكرت أجمد بويضاتي وعملت بلوك لغادة عبدالرازق

الثلاثاء 04/أبريل/2023 - 09:49 ص
عبير صبري
عبير صبري

أثارت الفنانة عبير صبري جدلًا واسعًا خلال الساعات الماضية، وذلك بتصريحاتها حول تفكيرها في تجميد بويضاتها، وموقفها من الإنجاب.

وقالت في تصريحات تلفزيونية عبر برنامج "حبر سري" المذاع عبر فضائية "القاهرة والناس" وتقدمه الإعلامية أسما إبراهيم: إنها كانت تفكر في وقت ما بتجميد بويضاتها.


وأضافت:" فكرت في تجميد بويضاتي في وقت مكنتش لسه متجوزة وكان عندي شعور إني مش عارفة أتخذ الخطوة، ومكنتش متحمسة".

وعن عدم اتخاذها للقرار قالت: "مش ندمانة على عدم تجميد بويضاتي وبعتبر عدم الخلفة نعمة زي ما الخلفة نعمة ربنا بيدينا حاجات وبياخد مننا حاجات علشان هو عارف ينفع لينا إيه أو مينفعش إيه".

مقصود ومدبر.. عبير صبري: لا أعلم سر الهجوم الدائم على ريهام حجاج
وتطرقت للحديث عن فكرة تبني الأطفال وقالت: " فكرت في تبني طفل وبعدين اللي حواليا خوفوني من التجربة أن الطفل لما يكبر ممكن يكون سلوكه مش كويس ناحيتي لأن دي مرتبطة بالجينات الخاصة بأهله وممكن يطلع ابن عاق ".

خلافاتها مع غادة عبد الرازق

وفي الحلقة ذاتها، تحدثت الفنانة عبير صبري، عن خلافاتها مع الفنانة غادة عبدالرازق، وعن أفضليتها في التمثيل على الأخيرة.


وقالت عبير صبري في فقرة أقر وأعترف:" أقر وأعترف أنه لولا كسلي وانشغالي بحياتي الشخصية كان زماني في نجومية غادة عبد الرازق وبعمل بطولة مسلسلات لوحدي".

وأضافت:" أقر وأعترف أني عاملة بلوك لغادة عبد الرازق وده بسبب أن فيه سوء تفاهم بسيط حصل بينا، وفيلم اللي اختشوا ماتوا، مش سر الخلاف بالعكس هو من الأفلام الجميلة اللي فخورة بيها والعمل نجح جدا، أنا بحترمها جدا وبقدرها كفنانة، وهلغي البلوك اللي عملاهولها".

موقفها من التريند

وفي الحلقة ذاتها قالت الفنانة عبير صبري: " أنا أكره التريند ولا أبحث عنه على الإطلاق ولا أحب التريندات المقصودة لبعض الفنانين وعارفة أنها بتعملها علشان الناس تتكلم عنها".

واختتمت: " يهمني الناس تنشغل بنجاحي وبشغلي وبأفكاري وبشخصيتي فقط".

ads
ads