الخميس 25 أبريل 2024 الموافق 16 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

رسالة رضوى الشربيني للرجال: «لو ست اتحرشت بيك بلغ عنها» (فيديو)

الجمعة 17/مارس/2023 - 08:03 ص
رضوى الشربيني
رضوى الشربيني

وجهت الإعلامية رضوى الشربيني رسالة خاصة إلى الرجال، الذين يهاجمونها بسبب دفاعها المستمر عن النساء، وحديثها عن الرجال وخيانتهم.

وقالت رضوى الشربيني في تصريحات في برنامجها التلفزيوني "هي وبس" المذاع عبر فضائية CBC سفرة أنه تلقت رسالة من أحد الأشخاص عن سبب مهاجمتها للرجال الخائنين، مؤكدة على أهمية تلك الرسالة وأهمية الرد عليها،خاصة وإنها نصت بأنه كرجل لا يخون إلا لو تم وضعه تحت ضغط من الإغراءات الشديدة أو أن سيدة ضحكت عليه مشيرا إلي أن "البحر يحب الزيادة".

وردت رضوى الشربيني:" كلنا عارفين أن الرجالة بتخون، يا أما فيه راجل فرفوش بيحب الستات، يا أما مبدأه التعدد، ولكن أنه يخون تحت ضغط دي أول مرة أسمعها".

وأضافت:" فلو فيه أي واحدة بتتحرش بيك، أو شربتك حاجة صفرا وبتضغط عليك بطريقة معينة، روح بلغ عنها وماتحطش نفسك تحت أي صغط".

وعن قانون التحرش قالت:"  قانون التحرش مش للستات بس، للرجالة كمان، روح بلغ عنها وإحنا كلنا في ضهرك، وأوعي تتكسف علي فكرة، لكن فكرة أن البحر يحب الزيادة فأحب أقول لحضرتك اننا في 2023 الحكاية بقت معكوسة عشان الرجالة بقت عاملة زي بوفيه الأكل المفتوح اللي الأكل بقاله من 4 لـ 5 ايام عليه".
رضوى الشربيني
وأضافت:" كل واحدة تعدي تأكل وتمشي وفيه اللي بطنها بتوجعها فمش بتكرر الأكل منه مرة تانية، وفيه اللي متعودة عل الأكل الحمضان ده".

ووصفت رضوي قائلة: "لو الضغوط دي لأن أنت زي الطفل مع الستات اللي بيمارسوها عليك، فأشمعني بتتحول لراجل علي مراتك وتفضل تشخط وتزعق وتجعر والجيران يفضلوا يسمعوك، واللا ماما طلعتلك أن ألف مين يتمناك، كده روح اتعالج عشان تكون راجل مش متاح أو محترم احتمال برضة".
رضوى الشربيني
وأشارت في ختام حديثها إلى أنها لا تهاجم الرجال قائله:" أنا بس بيتطلب مني أعلق علي حاجة من حد أو حد بيأخد رأي مش أكتر".

ads