الأحد 28 أبريل 2024 الموافق 19 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«صورني عريانة وقتل بنتي» الراقصة شمس تفضح سعد الصغير

الجمعة 30/ديسمبر/2022 - 07:01 م
سعد الصغير والراقصة
سعد الصغير والراقصة شمس

فتحت الراقصة شمس، طليقة سعد الصغير الأولى النار على طليقها بالتزامن مع أزمته مع زوجته السابقة الراقصة برلنتي، مؤكدة أنها تعرضت للعنف الجسدي والابتزاز منه.

نشرت الفنانة برلنتي مقطع فيديو للفنانة شمس تكشف فيه كيفية اعتداء الفنان سعد الصغير عليها في فترة زواجهما قائلة: "أنا كنت متجوزة سعد الصغير من 7 سنين.. ضربني وظلمني وبهدلني وخطفني من إسكندرية للقاهرة".

وأضافت: "قتل بنتي.. كنت حامل في 6 شهور فيها.. خدني بالعافية من إسكندرية للقاهرة في فيلته اللي في حي الأشجار ومضاني على إيصالات أمانة".

وتابعت: "ومضاني على عقد زواج بيقول إنه أتجوزني وملمسنيش، وصورني عريانة، ووداني المستشفى الساعة تلاتة بليل وعملي العملية بالعافية، وكانت قضية كبيرة واتنازلت تحت تهديد السلاح".


تعليق برلنتي على كلام الراقصة شمس


وشاركت الفنانة برلنتي مقطع الفيديو الخاص بالراقصة شمس عبر حسابها الرسمي على موقع إنستجرام معلقةً عليه: "ده أول تعليق مني الناس خلاص مش هتصدق تاني يا سعد وقولتلك البلد دلوقتي فيها قانون وأنت جربت قبل كدة لما غلطت ونزلت الحبس علشان غلطت".

وتابعت: "دي جوازاتك لازم تخلص بمصايب وفضايح وكدب ومشاكل أنا مش هرد على راجل كبير في السن مش عارف حتى يتكلم كلمتين قدام الناس وده من حجات كتير اللي بتاخدها وأنا طلبت التحليل ليك في القضية شوف التعليقات اللي عندك الناس كلها عرفتك على حققتك".

أزمة سعد الصغير والراقصة برلنتي




يذكر أن الأزمة بدأت بين الفنانة برلنتي عامر وسعد الصغير، عندما كشفت الراقصة اعتداءه عليها قائلة: "أنا كنت قاعدة مع سعد الصغير في الفيلا، وفجأة حدث خلاف وتعدى عليا بالضرب، وشدني من شعري، كلمت أمي وأختي وأول ما جم شتم وقال ألفاظ وركبت مع والدتي العربية، وفجأة سعد الصغير جه ورانا بسرعة بعربيته وخبط فينا ومسك الطوب وحدفه على أزاز العربية بتاعتنا وأختي دماغها اتفتحت لما كسر أزاز العربية"، لتقوم بعد ذلك الراقصة برلنتي عامر وشقيقتها بتحرير محضر ضد المطرب سعد الصغير بالتعدي عليهما.

ads