الجمعة 03 مايو 2024 الموافق 24 شوال 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«نيرة أشرف في المشرحة».. فيديو صادم للجثة يُشعل غضب السوشيال ميديا

الثلاثاء 02/أغسطس/2022 - 11:44 م
هير نيوز

انتشر مقطع فيديو على مواقع التواصل الاجتماعي، تحت عنوان "نيرة أشرف في المشرحة" وهو عبارة عن مقطع فيديو صغير للضحية نيرة أشرف، طالبة جامعة المنصورة، أثناء تشريح جثتها، وتم نشره حتى يراه كل من يتعاطف مع القاتل ويعود لصوابه ويطالب بإعدامه.



ونشرت إحدى الفتيات المتأثرة بالحادث، وتدعى فاطمة منصور، تشرح ما يوجد بالفيديو، وقالت: «للأسف أنا شوفت دلوقتي فيديو متسرب من المشرحة للطالبة نيرة أشرف، شوفت كمية الطعنات وعمقها، ده غير 3 جروح ذبحية بالرقبة من الوريد للوريد، وواحد خلف الأذن جايب وريد الرقبة، ده غير كمية الطعنات الرهيبة في منطقة البطن والظهر والصدر، طعنة منهم مخترقة القلب والرئة من الجهة اليسرى بعمق رهيب.

وأضافت: "ده طبعا غير فيديو عملية الذبح نفسها، بعد ما طعنها حوالي 15 طعنة والبنت بتحاول تهم برأسها عشان تقوم وتبعد نزل جابها من شعرها وكمل ذبحها من الرقبة كما رأينا في فيديو القتل، وبعد كده بتطالبوا إنه ما يتعدمش!!! ده الإعدام قليل عليه !!! حسبنا الله ونعم الوكيل ولما هو محترم وجميل وطيب ومتفوق وعارف إنها متحررة وهتشتغل ممثلة ولا موديل ما بعدش ليه عنها لو هو فعلا محترم !!!!».

وأضافت: "ما يسيبها طالما هو لاقاها مش كويسة كما يدعي اللي عمره ما ذكر اسم ربنا أثناء المحاكمة ولا حد عمره قال شوفناه داخل مسجد وبيصلي وكل صوره متصورها بسيجار وعامل نفسه كوول وروش، الواد ده كائن بشع متخفي في سكوته وهدوئه وهو شيطان وحسبنا الله ونعم الوكيل فيه وفي كل اللي بيدافع عنه".



وعلقت إيمان: "حسبنا الله ونعم الوكيل فيه وفي اللي بيدافعوا عنه، دول وصلوا أمه تتكلم عنه كما لو كان بطل بيقاوم محتل مثلا، بتقول الناس اللي بتحبه وتدافع عنه ده مش من فراغ ده ربنا بينصفه".

وقالت بسمة في تعليق آخر: "أنا بطلت أتابع والله الحوار ده لأن بجد كل فيديو أتفرج عليه دمي بيتحرق والناس اللي بتفضل تقولك الحرية لمحمد دول بيشلوني".


وعلقت نشوى: "كفايه بس إن الجيران بيقولوا في حاله مبنسمعش صوته غير وهو بيضرب أخته أو أمه!!! واضح جدا مجتمعنا متربي على إيه، وربنا حكمه هو العدل محدش المفروض يتدخل القصاص هو الحل وحساب ربنا ملناش دعوه بيه، ولا نتكلم عنها ولا عنه جريمه واحد قتل يتقتل وشكرا».

اقرأ أيضًا..

ads