الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

"بدرية طلبة" تدعم حملة مساعدة مرضى ضمور العضلات ورواد السوشيال ميديا: «فنانة محترمة»

الإثنين 04/يوليه/2022 - 03:01 م
هير نيوز


ظهرت الفنانة بدرية طلبة، في بث مباشر على صفحتها الخاصة بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، تدعم من خلاله حملة مساعدة مرضى ضمور العضلات، خاصة حالتي الطفلة أيسل ياسر، والطفل عبدالله؛ من أجل تجميع المبلغ الخاص بعلاجهم.

وظهرت مع حالات من الأطفال المصابين بمرض ضمور العضلات، مناشدة الجميع بالتبرع للحالتين؛ وهو ما جعل رواد مواقع التواصل يتعاطفون مع الأطفال ويشجعون بدرية على المبادرة التي قامت بها.


وعلق عماد: «لو كل فنان أو لاعب كورة أو حتى سياسي وشخصية عامة تبني حالة زي كده وروج لها وعمل على علاجها هيكون بينا شيء عظيم جدا يجمعنا كلنا في رحاب رحمة الله والله في عون العبد ما دام العبد في عون أخيه أحسنت يا بدرية».




وقالت ريم: «فنانة محترمة جزاك الله كل خير عشان كده بنحبك». 

وعلقت أمل: «ربنا يجعله في ميزان حسناتك امين يارب العالمين».

وقال أحمد: «حمله عبد الله التابعه للشؤون الاجتماعية وكل الحسابات تحت اشرافهم كما تحت إشراف الدولة بنشكر الفنانة المحترمة بدرية طلبة كل فنان يقدر يساعدنا في حمله عبد الله يا ريت ما حدش يشكك في الموضوع يا جماعة بعد إذنكم دي حياة طفل وإحنا كلنا لازم نتكاتف من أجل إنقاذه أتمنى نتفهم الأمر وجماعة موجود كود الفوري وفي حسابات البنوك من داخل مصر وخارج مصر الولد عنده ضمور عضلات دوشين الطفرة الهوائية وعلاجه اسمه ترانسلارنا».






اللي مش عاوز يتبرع بلاش


وعلقت رنا ردا على الأشخاص الذي يكذبون الحملة: «اللي مش عاوز يتبرع بلاش يدخل يتهم الناس ويقول سرقه وكلام ملوش لازمه واللي بيقول يتعالجوا على نفقة الدولة يحتفظ بكلامه لنفسه مدام مش هيتبرع كل واحد حر هي مش بتجبركوا على حاجة هي بتدعوا الناس الخيرة لعمل الخير من خلال صفحتها، فبلاش تشكيك في حد وافتكاسات اتقوا الله إحنا في أيام مفترجة وافتكروا كويس إن الدال على الخير كفاعله ولا متعرفلهاش دي واللي مش عاجبوا البوست ميعلقش فلتقل خيرًا أو تصمت».





ads
ads