السبت 18 مايو 2024 الموافق 10 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

الجمهور لـ محمد أنور بعد جملة عاوز أبوس رجل فاندام: «رخصت نفسك»

الجمعة 08/أبريل/2022 - 02:47 ص
هير نيوز

أثارت حلقة اليوم من برنامج «رامز موفي ستار» والذي استضاف فيها الممثل محمد أنور، ضجة كبيرة وموجة غضب على مواقع التواصل الاجتماعي، خاصة بعد جملة «من كتر فرحتي عاوز أبوس رجلك» التي قالها محمد أنور للمثل العالمي فاندام.

ونشر الكثير من رواد مواقع التواصل الاجتماعي، منشورات تدل على غضبهم من تلك الجملة التي شعروا من خلالها بالتقليل من قيمة الفنان المصري، والذي احتسبها الجمهور خطئًا كبيرًا على الفنان محمد أنور.



وعلى سبيل المثال كتبت ليلى في منشور على "فيس بوك" قائلة: « فعلا دى أسوأ حاجة لما محمد أنور قال لڤاندام انا مستعد انزل ع رجلك أبوسها عشان شوفتك !! لييييه يعني !؟».


وكتب أيمن سليم : «فى الوقت اللى المخرج المصرى العالمى ( محمد دياب ) بيخرج فيه مسلسل ( Moon Knight ) من إنتاج ستوديوهات مارفل وبيعرض لأول مرة عالميًا أغانى بتعَرف الغرب على ثقافتنا المصرية زى أغنية لنجاة الصغيرة و أغنية مهرجانات لعنبة وأحمد سعد، و الموسيقى المصرى ( هشام نزيه ) بيألف موسيقى فى نفس المسلسل الهوليوودى ، فجأة يظهر المدعو محمد أنور و يقابل فاندام فى برنامج رامز جلال و يقوله " أنا همثل قدامك ؟ انت ماتعرفش أنا بمثل قدام مين فى مصر " و قاله حرفيًا " من كتر فرحتى عايز أبوس رجلك " ... الفنانين المصريين مابيبوسوش رجل حد و شرف لأى فنان عربى أو عالمى إنه يشارك فى عمل مع فنان مصرى على فكرة».


وكانت التعليقات كالآتي: 

قالت فرح: «استفزني بصراحة بس يمكن من فرحته طلعت منه كده مش قصده يعني».

وعلق أسامة: «ده على اساس أنه فاندام ممثل اصلا ده يعتبر درجه عاشره اساسا زى الشحات مبروك هنا لكن تقول ايه هما هنا بيحبو يرخصوا نفسهم».



وقالت إيمان: «عندك حق ينزلو من نفسه للأسف!!».

وعلق محمد: «انا زعلت من الجمله دي جدا مع اني بحبه».



وقالت سمية: «قالها بعفوية وغلب وكان واضح حدا العيب على (...) الي كان المفروض ميعرضش كلمه زي دي عشان هو عارف لو عرضها هيتعمل تريند وهيطلع بوست ورا التاني يتكلم فيها».

بينما علق علي: «بغض النظر عن ده كله قبل ع نفسه ازاي يقول ابوس رجلك !!!».

اقرأ أيضًا..

ads
ads