الخميس 16 مايو 2024 الموافق 08 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

«حق بسنت لازم يرجع».. القصة الكاملة لانتحار فتاة بعد ابتزازها بصور مفبركة

الإثنين 03/يناير/2022 - 06:12 م
هير نيوز

«حق بسنت لازم يرجع».. هاشتاج تصدر منصات وسائل التواصل المختلفة في الساعات الماضية، وذلك بعد انتحار فتاة من محافظة الغربية، تدعى بسنت، بعدما قام أحد المنحرفين بتركيب صور لها ونشرها على الفيس بوك.


 


وبدأت أصوات الأهالي تتعالى مطالبة بسرعة الامساك بمن فبرك الصور ونشرها، وامتلأت صفحات التواصل بمطالبات الأهالي، مثل: «بنت كفر الزيات انتحرت دلوقتي عشان تضرب قلم على وجه كل مجرم دمرها وكل حد مصدقهاش، بسنت خالد فيه مجرم حاول يبتزها مقابل أنه يقضي معاها موعدًا غراميًّا وركب صور مخلّة لها على جسم بنات، وبدأ يبتزها ويضغط عليها ويوزع صورها على أهل القرية لحد ما دمرها نفسيًا وانتحرت».

 

رسالة الفتاة


فيما انتشرت رسالة الفتاة التي تركتها لأمها قبل إقدامها على الانتحار، على صفحات التواصل؛ حيث كتبت لأمها:" «ماما ياريت تفهميني أنا مش البنت دي وإن دي صور متركبة والله العظيم وقسمًا بالله دي ما أنا، أنا يا ماما بنت صغيرة مستهلش اللي بيحصلّي ده أنا جالي اكتئاب بجد، أنا يا ماما مش قادرة أنا بتخنق، تعبت بجد».


 


ربنا يرحمك 


ومن جانبها نشرت أم الفتاة المنتحرة على صفحتها الشخصية على الفيس بوك :« ربنا يرحمك يا حبيبتى ويصبرنا على فراقك.. إنتي كنتي حبيبتي وسندي ودنيتي وكل حاجة حلوة ليا.. ربنا يصبرنا على فراقك يا بسنت وينتقم من اللي عمل كده».


اقرأ أيضًا..


دموع زوجة: سفر زوجي أوقعني في شباك الخيانة


ads
ads