الجمعة 10 مايو 2024 الموافق 02 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

لن تحضر العزاء.. يسرا عن دلال عبد العزيز: كان بينا حاجات مش من حق حد يعرفها

السبت 07/أغسطس/2021 - 10:55 م
هير نيوز

قالت الفنانة يسرا، إنها تأثرت وبشدة فور علمها بوفاة الفنانة الكبيرة دلال عبد العزيز، مضيفة، خلال مداخلة هاتفية ببرنامج «مساء DMC»، «أنا بكلمك من بيروت، وعايزة أقول لك إن الناس في بيروت زعلانين جدًا على وفاتها ووفاة زوجها سمير غانم من قبل، وكانت علاقتي بيها من أعظم ما يكون، وكان كلنا عندنا أمل أن ربنا يشفيها».

وأضافت، خلال البرنامج، الذي تقدمه الإعلامية جاسمين طه زكي، أن ما كان يجمعها بالفنانة دلال عبد العزيز وزوجها الراحل من قبل سمير غانم، علاقات ممتدة لأكثر من كونهم زملاء في العمل الفني، «كان بينا حاجات كتير محدش يعرفها ولا من حق حد يعرفها، لأننا كنا بنعملها لأنها حقيقتنا من جوه، ومكناش بنعمل كده علشان نتمنظر».

وأوضحت أن الفنانة الراحلة لن تعوض هي أو زوجها، داعية الله أن يلهم بناتها الصبر والسلوان جراء وفاة الفنانين الكبار، «اللي هما فيه دلوقتي زي الجبل، وكلنا لازم ندعيلهم، وإحنا في الوسط الفني عيلة كبيرة ومترابطين ومتماسكين جدا، وإحنا ناس بنعرف نحب بعض بجد».

وتابعت: «أنا ينعي ولادها ومصر كلها على فقدان الفنانة دلال عبد العزيز الأخت والأم والصاحبة الجدعة العظيمة، والزوجة الرائعة، والزميلة اللي منقدرش ننسى لها مواقف عظيمة، الله يكون في عونهم ويصبرهم على فراقهم».

ads
ads