الإثنين 20 مايو 2024 الموافق 12 ذو القعدة 1445
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

مسلسلات رمضان 2021| «كلة بالحب» يُشعل الحرب بين أحمد السعدني وزينة

الخميس 01/أبريل/2021 - 04:32 م
 أحمد السعدني
أحمد السعدني

أعرب الفنان أحمد السعدني، عن غضبه الشديد، لمواجهته بعض المشكلات مع الفنانة زينة أثناء تعاونهما في مسلسل "كله بالحب"، والمقرر عرضه بالموسم الرمضاني المقبل 2021.

أحمد السعدني وزينة
ونشر أحمد السعدني عبر صفحته الرسمية بموقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" منشور قائلًا: "بسم الله الرحمن الرحيم.. الحقيقة أنا عمري ما عملت مشكلة في شغلي وعمري ما اختلفت مع زمايلي، إنما أنا اللي بيحصل معايا في المسلسل اللي شغال فيه 24 ساعة مبروحش بيتنا عشان يلحق العرض والواحد ساكت.. وبيعدي بلاوي عشان الزنقة والظروف".

وأضاف: "أنا متربي في ستوديوهات كبرنا أنا واللي زيي.. اللي كان بيتقال عليهم أبناء الفنانين كأنها شتيمة على احترام مهنتنا مواعيدنا ومذاكرتنا وتحضيرنا للشغل.. احترامنا للكلمة قبل العقد، للأسف شركة الإنتاج ملتزمتش معايا بإتفاقهم".

ماذا قال احمد السعدني لـ زينة؟
وتابع: "اللي على أساسه وافقت اشتغل.. وكان شرط أساسي لقبولي الشغل معاهم والحقيقة أول مرة أشوف تصميم دعاية عمل فني من أفيشات وبرومو بتعمله زميلة في العمل.. طول عمري كنت فاكرها من اختصاص شركة الإنتاج الحقيقية.. أنا ضهري في الحيط أكمل وأقبل بالعبث ده عشان باقي الزملا الفنانين والفنيين المشاركين في العمل اللي ملهمش ذنب وإلا أقعد في بيتنا واكتفي باللي صورته.. وأطلب من النقابة تجبلي حقوقي المادية.. وفي كل الأحوال أنا بعتذر لأي شخص بيحبني عن تواجدي في هذا العمل لأن الحقيقة اللي بيحصل ده مهزلة".

مسلسل كله بالحب
تدور أحداث مسلسل "كله بالحب" في إطار اجتماعي، ويناقش بعض المكشلات الأسرية والزوجية حيث تنشب خلافات زوجية، ويضطر الأمر لترك الزوج المنزل رافضًا الطلاق، والانفصال.

والمسلسل من بطولة صابرين، وزينة، وأحمد صلاح السعدني، وسامر المصري، وريم البارودي، ويوسف عثمان، ومصطفى درويش، ونور قدري، وكيرا الصباح، ومن تأليف أحمد الشخيبي، وإخراج عصام عبد الحميد.


مسلسل "جمع سالم"
يذكر أن آخر أعمال الفنانة زينة كان من خلال مشاركتها في مسلسل "جمع سالم"، والذي تم عرضه بالموسم الرمضاني السابق 2020، وجسدت خلاله دور "مريم"، وهي طبيبة، بمشاركة عدد من الفنانين، منهم دلال عبدالعزيز، ومحمد علاء، وملك قورة، ومحمد شاهين،.

بسم الله الرحمن الرحيم الحقيقة انا عمري ما عملت مشكله في شغلي و عمري ما اختلفت مع زمايلي انما انا اللي بيحصل معايا في...

تم النشر بواسطة ‏‎Ahmed Elsaadany‎‏ في الخميس، ١ أبريل ٢٠٢١

ads
ads