الثلاثاء 01 أكتوبر 2024 الموافق 28 ربيع الأول 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

الشقيانة..طلبتها من الرئيس ونالتها.. سائقة التروسيكل بالجيزة ..صور

الإثنين 22/مارس/2021 - 02:32 م
هير نيوز

شهدت السنوات الماضية وقائع عدة لمساندة الرئيس عبد الفتاح السيسي للمرأة المصرية، إيمانًا بدورها المهم في بناء المجتمع المصري ووحدة النسيج الاجتماعي، وكانت آخرها ناهد جمال سعيد «سائقة التروسيكل».

سائقة التروسيكل

واستقبل اللواء أحمد راشد، محافظ الجيزة، ناهد «سائقة التروسيكل»، سيرًا على نهج الرئيس الذي ساند المرأة مرارًا وتكرارًا وأعطاها قدرها التي تستحقه، ووعدها بمنحها محل تجاري بدلًا من الكشك، وشقة مكونة من 3 غرف وصالة مجهزة بالكامل، ووقعت ناهد على عقد الشقة والمحل، وسجدت شكرًا لله بمدخل مبنى المحافظة.

الرئيس السيسي وسائقة التروسيكل

وكان الرئيس السيسي، أجرى مداخلة هاتفية للتعليق، على قصة كفاح ناهد «سائقة التروسيكل» التي تعول 5 بنات، وتعد نموذجًا للكفاح من أجل لقمة العيش، قائلًا «أنا الحقيقة مكنتش أقدر أشوف الست ناهد من غير ما أتصل وأبلغها تحياتي واحترامي واعتزازي وكمان ألمي إن يبقى في 5 بنات هيكونوا 5 أسر بعد كدة واحنا نتفرج عليها فربنا يديها الصحة، الـ5 بنات محتاجين رعاية.. احنا حندبر كل اللي أنتِ عايزاه، وبالمناسبة احنا بندبر ده لأن أنتِ تستحقي كل خير وأسرتك".

اقرأ أيضًا..
وزير الزراعة يفتتح معرض الزهور بحديقة الأورمان

الرئيس السيسي يشجع المواطنين

وتابع الرئيس السيسي "أنا عايز أقولكم على حاجة من خلالكم لكل الناس في مصر، والله أنا بتمنى أعمل كل حاجة حلوة لمصر، خاصة الناس اللي ظروفها صعبة.. نحن في بلد يعني نحن مش في دولة غنية، ولكن على الأقل يبقى بقلوبنا وبإرادتنا وربنا سبحانه وتعالى يعيننا على أن نقدم لكم حاجة على قدر ما ربنا يقدرنا.."

وأضاف "يا ريت الأمثلة دي تبقى دايما موجودة وارجو أنكم تبلغوا ناهد أننا سنلبي كل اللي هي عايزاه".

شهدت السنوات الماضية وقائع عدة لمساندة الرئيس عبدالفتاح السيسي للمرأة المصرية، إيمانًا بدورها المهم في بناء المجتمع المصري ووحدة النسيج الاجتماعي، وكانت آخرها ناهد جمال سعيد «سائقة التروسيكل».

سائقة التروسيكل
واستقبل اللواء أحمد راشد محافظ الجيزة، ناهد «سائقة التروسيكل»، سيرًا على نهج الرئيس الذي ساند المرأة مرارًا وتكرارًا وأعطاها قدرها التي تستحقه، ووعدها بمنحها محل تجاري بدلًا من الكشك، وشقة مكونة من 3 غرف وصالة مجهزة بالكامل، ووقعت ناهد على عقد الشقة والمحل، وسجدت شكرًا لله بمدخل مبنى المحافظة.

الرئيس السيسي وسائقة التروسيكل
وكان الرئيس السيسي، أجرى مداخلة هاتفية للتعليق، على قصة كفاح ناهد «سائقة التروسيكل» التي تعول 5 بنات، وتعد نموذجًا للكفاح من أجل لقمة العيش، قائلًا: «أنا الحقيقة مكنتش أقدر أشوف الست ناهد من غير ما أتصل وأبلغها تحياتي واحترامي واعتزازي وكمان ألمي إن يبقى في 5 بنات هيكونوا 5 أسر بعد كدة واحنا نتفرج عليها فربنا يديها الصحة، الـ5 بنات محتاجين رعاية.. إحنا حندبر كل اللي أنتي عيزاه، وبالمناسبة إحنا بندبر ده لأن أنتي تستحقين كل خير وأسرتك".

اقرأ أيضًا.. وزير الزراعة يفتتح معرض الزهور بحديقة الأورمان
https:www.her-news.com15843

الرئيس السيسي يشجع المواطنين
وتابع الرئيس السيسي: "أنا عايز أقولكم على حاجة من خلالكم لكل الناس في مصر، والله انا بتمنى أعمل كل حاجة حلوة لمصر خاصة الناس الي ظروفها صعبة.. نحن في بلد يعني نحن مش في دولة غنية ولكن على الأقل يبقى بقلوبنا وبإرادتنا وربنا سبحانه وتعالى يعيننا على أن نقدم لكم حاجة على قدر ما ربنا يقدرنا.."

وأضاف: "يا ريت الأمثلة دي تبقى دايما موجودة وارجو أنكم تبلغوا ناهد أننا سنلبي كل الي هي عايزاه".

الشقيانة..طلبتها من الرئيس ونالتها.. سائقة التروسيكل بالجيزة ..صور

الشقيانة..طلبتها من الرئيس ونالتها.. سائقة التروسيكل بالجيزة ..صور
ads