الجمعة 20 سبتمبر 2024 الموافق 17 ربيع الأول 1446
رئيس مجلس الإدارة
خالد جودة
ads
رئيس مجلس الاداره
خالد جوده

الشاعر خالد تاج الدين يدافع عن عصام صاصا ويوجه رسالة نارية للشامتين

الإثنين 12/أغسطس/2024 - 04:30 م
عصام صاصا
عصام صاصا


أعرب الشاعر خالد تاج الدين عن حزنه الشديد بعد الحكم على الفنان عصام صاصا بالسجن  أشهر في قضية دهسه لأحد المارة على الطريق السريع تحت تأثير المخدر.

 

وكتب الشاعر خالد تاج الدين رسالة تحمل في طياتها العتب والحزن لما انتشر في الساعات الماضية من هجوم وشماته من بعض الأشخاص بعد حبس عصام صاصا، معلقاً عبر حسابه على موقع فيسبوك: أيووه عليكي يا دنيا .. هنجح فيكي في ثانيه ألاقيكي قالبه الآيه عليا .. حرفيا يا جماعه والله.

 

وتابع الشاعر خالد نجم الدين: الولد ده بالذات كان بيغني في الشارع صوته حلو اغانيه كان بيغنيها ب أقل الإمكانيات  .. اغانيه بقى وصلت للناس و هما اللي شهروه ده نصيب و ياما ملايين زيه بس موصلوش لأن الناس اذواق  .. يعني ولا جاي بواسطه ولا ابن فنان ولا متعبش في حياته .. غلط اه طبعا ياخد جزاءه بس منشمتش في أي حد واقع في شدة.

 


 الحكم على عصام صاصا

 

 

قضت محكمة جنايات الجيزة، أمس الأحد ، بالحبس 6 أشهر مع الشغل للفنان عصام صاصا، بتهمة القيادة تحت تاثير المخدر، وانقضاء الدعوى بالتصالح فى واقعة القتل الخطأ لمُطرب المهرجانات عصام صاصا، لاتهامه بالتسبب في  بالقيادة تحت تأثير مخدر وحيازة مواد مخدرة بقصد التعاطي.

 

اقرأ أيضا.. 


قضية عصام صاصا

 

وقد تلقت التحريات خلال الفترة الماضية بأن المطرب عصام صاصا أثناء سيره أعلى دائري المنيب قبل نزلة المريوطية فوجئ بمرور شاب الطريق، فاصطدم به بسيارته وأطاح به لعدة أمتار، وتوقف حتى جاءت سيارة الإسعاف ونقلته إلى المستشفى، وتم إلقاء القبض على عصام صاصا من قبل العقيد سامح بدوي مفتش مباحث فرقة غرب الجيزة وفتح تحقيق بالواقعة.

 


اقرأ أيضا.. 

بعد عصام صاصا .. اتهام عباس ابو الحسن بدهس سيدتين بسيارته في الشيخ زايد 

ads